Sökning: "strategiverktyg"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet strategiverktyg.

  1. 1. För vem är de svenska storbankernas hållbarhetsredovisning mest relevant? : En kvalitativ tvärsnittsstudie med utgångspunkt från 2012 års separata hållbarhetsredovisningar

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Malin Samuelsson; Inga Nordenstam; [2013]
    Nyckelord :Sustainability report; major Swedish banks; stakeholder; social and; Hållbarhetsredovisning; svenska storbanker; intressent; socialt och;

    Sammanfattning : 2013 är det första året samtliga fyra svenska storbanker frivilligt väljer att upprätta separata hållbarhetsredovisningar. Syftet med denna uppsats är att undersöka för vilka intressenter de svenska storbankernas hållbarhetsredovisningar som avser 2012, är mest relevanta. LÄS MER

  2. 2. Strategiverktyg i ett praktikperspektiv : En kvalitativ studie om vad synen på strategi har för påverkan på användning av strategiverktyg i pc-branschen.

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :John Svärling; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : År efter år indikerar mätningar att strategiverktyg används ute i företag samtidigt som strategiverktyg kritiseras för att inte vara tillämpbara för praktiker. Studiens litteraturgranskning visar att tidigare forskning brister i att ge tillräckligt med informationom inom det här området och att det empiriska underlaget är otillräckligt för att förstå den här problematiken. LÄS MER

  3. 3. Balanserat styrkort : ett strategiverktyg även för tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Karolina Johansson; Josephine Strand; [2008]
    Nyckelord :stegvis framtagningsprocess; samband; balans; balanserat styrkort; bemannings- och rekryteringsföretag; målstyrning;

    Sammanfattning : I dagens samhälle handlar det mycket om att företagen måste se över sin effektivitet ochtillhörande målfokusering för att vara konkurrenskraftiga. Det ökade intresset förmålstyrning och strategiverktyg, ger upphov till ständig utveckling av instrument som tillexempel det balanserade styrkortet. LÄS MER

  4. 4. "5 to 1 Service Success Model"

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Belfrage; Ted Boman; [2002]
    Nyckelord :management; Företagsledning; Management of enterprises; Eftermarknadsstrategi; Eftermarknad; Service Management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: 5 to 1 Service Success Model Författare: Cecilia Belfrage Ted Boman Handledare: Bertil Nilsson, Avdelningen för Produktionsekonomi, Lunds Tekniska Högskola Carl-Henric Nilsson, Institutionen för företagsekonomi, Lunds Universitet Kimmo Syrjäläinen, Arjo Hospital Equipment AB Problemställning: Det saknas idag ett lätt överskådligt verktyg för framtagning av eftermarknadsstrategi för företag med produkter på en eftermarknad. Om Service Management och service finns det mycket skrivet, och dessa teorier kan ofta kopplas till eftermarknad. LÄS MER