Sökning: "struktur i handledning av studenter"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden struktur i handledning av studenter.

  1. 1. Audionomens perspektiv på par-handledning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Birgitta Wallström-Berg; [2021-01-05]
    Nyckelord :Peer-learning; supervisor; clinical education; Par-handledning; handledare; verksamhetsförlagd utbildning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att handleda studenter har de senaste åren fått ett ökat fokus med anledning av par-handledningsmodellens införande. Som pedagogisk modell utgör par-handledning en värdefull möjlighet att utveckla studentens lärande och självständighet som förberedelse inför ett livslångt lärande. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskors erfarenheter av bedömningsinstrumentet : Klinisk slutexamination av sjuksköterskans vårdande utifrån omvårdnadsprocessen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Sofia Zetterlund; [2019]
    Nyckelord :VFU; klinisk slutexamination; bedömningsinstrument; reflekterande handledning; tydlighet; utmaningar; stressmoment;

    Sammanfattning : Landets sjuksköterskestudenter genomgår i slutet av sin utbildning ett slutprov, där både teoretiska och praktiska moment ingår. Tillvägagångsättet för bedömningen av studenten sker med varierande metoder och utifrån olika bedömningsinstrument beroende på vilket lärosäte studenten studerar vid. LÄS MER

  3. 3. ”Jag kan gå hur långt som helst, känns det som” : En intervjubaserad studie om VFU-handledares betydelse för studenters lärande inom verksamhetsförlagd utbildning i lärarutbildningarna förskola, grundskola och fritidshem

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emelie Lagerqvist; [2019]
    Nyckelord :handledare; handledning; lärarstudenter; verksamhetsförlagd utbildning; vfu;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka innebörden av handledares förutsättningar och förmågor att möjliggöra lärande för studenter under den verksamhetsförlagda utbildningen och att lyfta fram goda exempel som både direkt och indirekt kan hjälpa handledare till självreflektion och till att utveckla sin handledarfilosofi- och praktik. Studien bygger på enskilda intervjuer med handledare och fokusgruppsamtal med studenter inom lärarinritningarna förskola, grundskola och fritidshem. LÄS MER

  4. 4. Utmaningar i peer learning -pedagogiska strategier och organisatoriska förutsättningar

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Johanna Fragiadakis Olsson; Miresa Seremeti; [2018]
    Nyckelord :handledare; handledning; klinisk utbildning; peer learning; sjuksköterska; utmaningar;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kliniska utbildningsplatser för sjuksköterskestudenter har de senaste åren minskat samtidigt som antalet studenter har ökat vid lärosätena. Detta har bidragit till att peer learning implementerats som en möjlig lösning på att hantera bristen på handledare. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkar professionell utveckling synen på allmänintresset? : en undersökning av revisorer, revisorsassistenter och revisorsstudenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Sandra Jonsson; Linn Persson Zetterström; [2015]
    Nyckelord :Auditor; audit assistants; students; professional development; public interest; education; mentoring; structure and judgment; Revisor; revisorsassistent; studenter; professionell utveckling; allmänintresset; utbildning; handledning; struktur och bedömningar;

    Sammanfattning : Revisorer anses utgöra en profession vilket kännetecknas av bland annat etiska riktlinjer och krav på utbildning och kunskap. Enligt de etiska reglerna, som IFAC och dess oberoende kommittéer sätter för revisorsprofessionen, ska revisorer arbeta för allmänintresset. LÄS MER