Sökning: "struktur och bedömningar"
Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden struktur och bedömningar.
1. Vad sägs vid utvecklingssamtalet? : Ett utvecklingsarbete med fokus på förskolans samtalsunderlag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Utvecklingssamtal mellan pedagog och vårdnadshavare är främst förskollärarens ansvar att förbereda och genomföra. Trots den frihet som läroplanen ger kring hur samtalen görs är min upplevelse att utvecklingssamtal är ett relativt osynligt utvecklingsområde i förskolan. LÄS MER
2. Fast etableringsställe : -en undersökning av definitionen i artikel 11 Rådets genomförandeförordning 282/2011
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/JuridikSammanfattning : Mervärdesskatt är en indirekt skatt som i det slutliga skedet endast ska belasta den köpande konsumenten. Reglerna på området skiljer på försäljning av varor respektive tjänster samt huruvida köparen är en beskattningsbar person eller inte. LÄS MER
3. Försök till grooming? En rättsdogmatisk undersökning av möjligheterna att straffbelägga sexuell grooming på försöksstadiet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Brottet kontakt med barn i sexuellt syfte regleras i 6 kap. 10a§ BrB och tar sikte på situationen när en vuxen, i kontakt med ett barn under 15 år, föreslår eller stämmer träff med barnet i syfte att begå vissa i paragrafen uppräknade sexualbrott. Bestämmelsen har visat på en bristande förmåga att resultera i lagföring. LÄS MER
4. Assessing EFL student writing in a Swedish context
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : The purpose of this study is to examine the validity and reliability of summative assessment of EFL student writing in a Swedish context. Three teachers have assessed the same four student essays from the English 6 course in Swedish upper secondary school. LÄS MER
5. En design för alla : Att skapa ett gränssnitt för barn och ungdomar med ADHD: Specialpedagogers, speciallärare och assisterande lärares bedömningar av barnens behov.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Studien fokuserar på huruvida WCAG:s kompletterande riktlinjer för de med kognitiv funktionsnedsättning möter de behov som utmärks hos barn mellan 10–16 år med ADHD. Digitaliseringen har bidragit till att tillgängligheten av gränssnitt blivit allt viktigare, inte minst för barn med kognitiva funktionsnedsättningar. LÄS MER