Sökning: "strul"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet strul.

  1. 1. Digitala verktyg i skrivprocessen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktik

    Författare :Hanna Widman; [2023]
    Nyckelord :Digital tools; the writing process; ChatGPT; Mural; PowerPoint; Writing pedagogy; Digitala verktyg; Skrivprocessen; ChatGPT; Mural; PowerPoint; Skrivundervisning;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur digitala verktyg praktiskt kan implementeras under skrivprocessen vid undervisning av hur man skriver en argumenterande text. Vidare har studien även som avsikt att ta reda på elevernas åsikter kring att använda digitala verktyg under skrivprocessen. LÄS MER

  2. 2. Användning av digitala verktyg vid läsinlärning : Use of digital tools for learning to read

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mikaela Micevska; Amanda Tegel; [2022]
    Nyckelord :Digitala verktyg; Lärare; Läsinlärning; Sociokulturellt perspektiv; Stöttning;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att ta reda på och diskutera vilka erfarenheter grundskollärare med inriktning i årskurserna f-3, har kring användningen av digitala verktyg i läsundervisningen för yngre elevers läsinlärning. Studien bygger på det sociokulturella perspektivet. LÄS MER

  3. 3. Medveten pedagogik med eller utandigital teknik -En komparativ studie om möjligheter och begränsningar för pedagogens arbete inomtvå olika läs- och skrivinlärningsmetoder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Dianna Ismail; [2020]
    Nyckelord :Läs- och skrivinlärning; inlärningsmetoder; att skriva sig till läsning; digitala verktyg;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka möjligheter och begränsningar inom två läs- ochskrivinlärningsmetoder, traditionell metod respektive ASL – att skriva sig till läsning.Metoden är en kvalitativ forskningsmetod med intervjuer av lärare. Undersökningen utgårfrån tidigare forskning och grundar sig i aktiva lärares erfarenheter. LÄS MER

  4. 4. Det digitaliserade klassrummet : En kvalitativ och kvantitativ studie hur digitala verktyg kan vara ett hjälpmedel för elevers kunskapsutveckling ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Raz Mohamad; [2019]
    Nyckelord :Digitala verktyg; digitalt lärande; grundskola; utbildning; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka om högstadieelever anser att digitala verktyg kan vara ett hjälpmedel i deras kunskapsutveckling samt hur digitala verktyg kan öka aktiviteten i klassrumssituationer. Vidare syftar studien till att undersöka vilka problem och möjligheter som eleverna uppfattar finns när digitala verktyg används för deras kunskapsutveckling samt i klassrumssituationer. LÄS MER

  5. 5. I skuggan av prispallen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Johan Forsberg; [2018]
    Nyckelord :Elitidrott; Psykisk Ohälsa; Friidrott; Elin Westerlund; Göran Kenttä; Peter Mattson; Riksidrottsförbundet;

    Sammanfattning : I skuggan av prispallen Elin Westerlund är 28 år gammal och Sveriges bästa kvinnliga häcklöpare. Hon drömmer om OS, men kämpar för att överleva vardagen. Utanför friidrotten le- ver hon som ensamstående småbarnsmamma och en historia avätstörningar och prestationsångest. LÄS MER