Sökning: "studentconsulting"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet studentconsulting.
1. En studie av hur en webbapplikation för annonsering av konsultuppdrag till studenter kan implementeras för att uppfattas som användbar
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Studentkonsultprojekt gör det möjligt för studenter att applicera sin kunskap i näringslivet samtidigt som det blir mindre kostsamt för företagen att anlita konsulter. Då jobbsökande via internet blir allt vanligare finns det ett behov av en webbapplikation för konsultuppdrag som kopplar samman studenter och företag. LÄS MER
2. Den gynnsamma länken mellan studenter och näringsliv? : En studie av fem studentkonsultföretag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Title: The beneficial link between students and industry? - A study of five student consulting companies Purpose: The study aims to create an understanding of student-consultancy companies' and their interaction with the environment. This purpose resulted in the following research questions: How does student-driven consulting companies’ function? o Which network-related connections do the companies have? o What are the critical factors for the companies? Methodology: A qualitative case study with an abductive approach has been used in this essay, in order to be interpretative. LÄS MER
3. Tjänsteförsäljning företag-till-företag - En studie på bemanningsbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Tjänsteförsäljning företag-till-företag – En studie på bemanningsbranschen Seminariedatum: 2011-01-14 Ämne/kurs: FEKP01, Strategi, Examensarbete magisternivå, 15 hp Författare: Karolin Jönsson och Amelie Larsson Handledare: Ola Mattisson Fem nyckelord: Tjänsteförsäljning, bemanningsföretag, tjänstekvalitet, relationer, flexibilitet. Syfte: Syftet med denna uppsats är att skapa en teoretisk referensram för att beskriva och analysera centrala faktorer vid tjänsteförsäljning företag-till-företag. LÄS MER