Sökning: "studera annonser"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden studera annonser.
1. Strategier för användandet av sociala medier som kan påverka den enskilda fastighetsmäklarens försäljningsresultat
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : I denna studie sker en undersökning kring betydelsen av fastighetsmäklarens eget engagemang vid digital marknadsföring och användningen av sociala medier. Detta för att få fram vilka strategier som kan användas för att ett försäljningsobjekt marknadsförs på det mest lämpliga sättet för att öka möjligheterna att uppnå högre slutpris och kortare försäljningstid. LÄS MER
2. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER
3. Investigating the Attribution Quality of LSTM with Attention and SHAP : Going Beyond Predictive Performance
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Estimating each marketing channel’s impact on conversion can help advertisers develop strategies and spend their marketing budgets optimally. This problem is often referred to as attribution modelling, and it is gaining increasing attention in both the industry and academia as access to online tracking data improves. LÄS MER
4. Individanpassade annonser : Ett hot mot integriteten eller ett fungerande koncept inom fastighetsmäklarbranschen?
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : In recent years, personalized marketing has developed and the use of it has become more common in social media in Sweden. It has also increased as a preferred marketing method within the real estate industry after seeing how successful it has been in other industries. LÄS MER
5. What do consumers really think about advertising chasing them online? : A quantitative study about consumers’ perception of behavioural marketing
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Behavioral marketing is something that has received lots of attention due to growing awareness around artificial intelligence (AI) and companies using this technology for marketing purposes. However, the data collection practices have been receiving lots of critique for a while now and therefore it is more important than ever to gain an insight of how the consumers perceive behavioral online marketing. LÄS MER