Sökning: "subtraction"
Visar resultat 1 - 5 av 160 uppsatser innehållade ordet subtraction.
1. En läromedelsanalys om tankesätt och strategier relevanta för räknesättet subtraktion
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : I Sverige utförs Nationella Prov i årskurs tre och resultaten från dessa visar att elever har större svårigheter med Delprov F, som testar elevernas kunskaper i skriftliga räknemetoder, i jämförelse med andra delprov. Även räknesättet subtraktion visar sig vara ett svårare räknesätt för elever i svensk skola. LÄS MER
2. En litteraturöversikt om strategi- och metodval i subtraktion i de tidiga skolåren
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Subtraktion är det räknesätt som elever i de tidiga skolåren ofta har mest problem med. Subtraktion är mer komplext jämfört med addition då det bland annat finns olika sätt att se en subtraktiv uppgift på. LÄS MER
3. Parallelising High OrderTransform of Point SpreadFunction and TemplateSubtraction for AstronomicImage Subtraction : The implementation of BACH
Master-uppsats, Linköpings universitet/InformationskodningSammanfattning : This thesis explores possible improvements, using parallel computing, to the PSF-alignment and image subtraction algorithm found in HOTPANTS. In time-domain astronomy the PSF-alignment and image subtraction algorithm OIS is used to identify transient events. LÄS MER
4. Se istället för att räkna : En litteraturstudie om undervisning i del-helhetsrelationer inom addition och subtraktion
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping UniversitySammanfattning : Additiva del-helhetsrelationer innebär en förståelse för hur de tio bastalen kan kombineras och vilken relation de har till varandra. Syftet med denna studie är att undersöka vad forskning säger om hur undervisning kan skapa en förståelse för elever om tals del-helhetsrelationer. LÄS MER
5. Läromedlets funktion i matematikklassrummet : En jämförelse av läromedel med fokus på området addition och subtraktion i årskurs 1
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Syftet med denna empiriska studie är att undersöka vilka förutsättningar som ges för elevers begreppsförståelse i läromedel inom addition och subtraktion i årskurs 1. Metoder som använts för att sammanställa resultatet skedde via en innehållsanalys av fyra matematikläromedel, muntliga intervjuer med lärare och enkätformulär. LÄS MER