Sökning: "supportorganisation"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet supportorganisation.

  1. 1. Bristfällig dokumentation vid systemutveckling : En intervjustudie om hur bristfällig dokumentation i affärskritiska IT-system påverkar supportarbete

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Catherine Irstad; Rikard Kjellström Törne; [2021]
    Nyckelord :Support; dokumentation; bristfällig dokumentation; systemutveckling;

    Sammanfattning : The purpose of a support organisation is to provide help and support around something. To provide help and support to users of software may involve guiding users how the software is supposed to work, investigate why the software may not work as intended or to fix software errors. LÄS MER

  2. 2. AI-systems möjligheter i enavancerad support- och industrikontext

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Linn Olsson; [2019]
    Nyckelord :Case studie; Contextual design; DiCoT; AI-systems; UX-design; Fallstudie; Kontextuell design; DiCoT; AI-system; UX-design;

    Sammanfattning : En fallstudie för Siemens i deras supportorganisation där deras arbeteundersöks och dess möjligheter att nyttja ett AI-system för förbättringar.Detta undersöks med hjälp av teorier inom distribuerad kognitionsamt vad som finns tillgängligt inom AI-system likt chatbotar. LÄS MER

  3. 3. SUPER-USERS SOM SUPPORTKÄLLA EN STUDIE AV ETT KONCEPT FÖR ATT MINSKA BEHOVET AV INFORMELL SUPPORT

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Björn Pettersson; Lidija Mitrusevska; [2005]
    Nyckelord :End-user support; informell support; super-user; peer support; dolda supportkostnader;

    Sammanfattning : Fenomenet att etablera en supportfunktion där vissa anställda ger support till sina kollegor vid sidan av de ordinarie arbetsuppgifterna, har i forskningen gått under flera olika namn, exempelvis peer support, super-users och lead users. Syftet med denna uppsats var att undersöka hur super-users som supportkälla kan komplettera supportorganisation i ett globalt företag för att minska det frekventa utnyttjandet av informell support. LÄS MER