Sökning: "sustainable purchasing"

Visar resultat 1 - 5 av 298 uppsatser innehållade orden sustainable purchasing.

  1. 1. Scaling up and down with circular economy

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Ríkardur Már Ellertsson; [2024]
    Nyckelord :Circular economy; home ownership; design for disassembly; Flexible construction; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : This project commences with a personal reflection. I, the author, find myself on the verge of completing my academic journey and embarking on the pursuit of an independent life. This involves securing employment and establishing a place to call home, with the ultimate goal of starting a family. LÄS MER

  2. 2. Inflationary Pressure: Exploring the Impact of Inflation on Gen Z’s Sustainable Consumption

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Erik Jahrl; Betiel Mebrahtom; [2024]
    Nyckelord :Sustainable consumption; Gen Z; Inflation;

    Sammanfattning : Background: Consumers of Gen Z are facing a reality of high inflation. With their unique characteristics and strong attitudes towards sustainability and environmental concern, this thesis is examining how their sustainable consumption is affected by inflation. LÄS MER

  3. 3. Mode, Medvetenhet och Miljö : Kvalitativ studie om Djerf Avenues hållbarhetskommunikation och dess påverkan på varumärkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Möller; Malin Leithe; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractAuthors: Emma Möller and Malin Leithe Title: Fashion, Awareness and Environment - Qualitative study on Djerf Avenue's sustainability communication and its impact on brand identity. Language: Swedish Pages: 56 By examining Djerf Avenue, an influencer-owned fashion brand, this qualitative study aims to explore the role of sustainability communication and its impact on female consumers' perceptions and attitudes. LÄS MER

  4. 4. Hanterande (slängande) av returer inom klädindustrin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Bengtsson; Lisa Holm; Jessika Pham; [2023]
    Nyckelord :Returbeteende; returpolicys; hållbarhet; CSR; produktförstöring; retur Return behavior; return policies; sustainability; product destruction; return; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Undersöka konsumenters köp- och returbeteenden vad gäller kläder vid införandet av striktare returpolicys. Teoretiska perspektiv Returbeteende, Categories of online returning behavior, Returpolicy, CSR, Carroll’s Pyramid of Corporate Social Responsibility, Tidigare forskning, Grandiositet och nollsummespel Metod Uppsatsen utgår från en kvantitativ undersökningsmetod och deduktiv ansats. LÄS MER

  5. 5. Rekommendationers påverkan på konsumentbeteende : En kvantitativ studie av jämförelse mellan expert- och hållbarhetsrekommendationer inom livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Oscar Karlsson; Ludwig Ziegler; [2023]
    Nyckelord :Recommendations; Consumer Behavior; Decision-making Process; Congruence; Green Marketing; Authority; Rekommendationer; Konsumentbeteende; Beslutsprocess; Kongruens; Grön marknadsföring; Auktoritet;

    Sammanfattning : Previous research indicates that recommendations generally have a positive impact on consumer consumption, however, studies have primarily focused on industries such as film, dining and wine. This study examines the effects of various types of recommendations on consumer behavior within the food industry, where purchases tend to be routine and characterized by automated decision-making processes. LÄS MER