Sökning: "svårigheter med diagram"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden svårigheter med diagram.

  1. 1. Informationshantering med BIM i Renovering-,Om- och Tillbyggnadsprojekt (ROT) : En kartläggande studie av hur information i relationshandlingar från fastighetsförvaltning överförs och kan implementeras i en projektering i BIM

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Filippa Haglund Kimmefors; Ida Melander; [2023]
    Nyckelord :BIM; digitalization; facility managment; information managment; reconstruction; renovation; HVAC; BIM; digitalisering; fastighetsförvaltning; informationshantering; ombyggnad; renovering; tillbyggnad; VVS;

    Sammanfattning : The construction industry is in constant development and is currently in a transition period from traditional planning carried out in 2D format to a predominantly digitalizedplanning in 3D. Previous research shows that this leads to varying ways of saving and managing building information. LÄS MER

  2. 2. Att optimera en kulturförändring genom effektivt ledarskap, sett ur medarbetarens perspektiv

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Emilia Olsson Stjernberg; Nathalie Augustsson; [2023]
    Nyckelord :Participation; Development; Community; Motivation; Organizational culture; Change Management and Leadership; Delaktighet; Utveckling; Gemenskap; Motivation; Organisationskultur; Förändringsledning och Ledarskap;

    Sammanfattning : Idag lever organisationer i ett hårt klimat både genom finansiella svårigheter och en marknad som ständigt förändras och utvecklas. För att en organisation ska vara attraktiv och behålla sin konkurrenskraft måste organisationen ständigt förbättras. LÄS MER

  3. 3. Nanoscale characterisation of model Ni-Mo catalyst active phases

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Centrum för analys och syntes

    Författare :Jonas Elmroth Nordlander; [2022]
    Nyckelord :Ni-Mo catalysts; Hydrodeoxygenation; TEM; PXRD; Materials chemistry; Chemistry;

    Sammanfattning : An important stepping stone in transitioning from a fossil-fuel based transportation system is the production of bio-fuels such as bio-oils. For bio-oils to be commercially viable, catalytic upgrading via hydrodeoxygenation is required, typically using Ni-Mo oxide or sulfide catalysts. LÄS MER

  4. 4. Högstadie- och gymnasieelevers missuppfattningar av sannolikhetsbegreppet : En kartläggning av missuppfattningar och sätt att undervisa sannolikhetslära för att utveckla elevers förmåga att tillämpa begreppet sannolikhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Majd Kourie; [2021]
    Nyckelord :Matematisk; sannolikhet; missuppfattningar; visuella hjälpmedel; högstadieelever; gymnasielever;

    Sammanfattning : Den här studien är en systematisk litteraturstudie som syftar till att besvara studiens frågeställningar: Vilka missuppfattningar av begreppet sannolikhet hos högstadie och gymnasieelever har observerats i forskningslitteraturen? Samt vilka utformningar av undervisningen i sannolikhetslära med fokus på begreppet sannolikhet är enligt forskningslitteraturen gynnsamma för att utveckla högstadie- och gymnasieelevers förmåga att tillämpa begreppet sannolikhet? Genom databassökning samt manuell sökning via sökmotorerna UniSearch och Google Scholar valdes 8 artiklar ut. Efter läsning och sammanfattning av artiklarna kunde dessa kategoriseras i teman. LÄS MER

  5. 5. Förskollärares erfararenheter av inkludering i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Matilda Darakji; Julia Wahlund; [2021]
    Nyckelord :inclusion; experience; inclusion; preschool children with different educational needs; preschoolteacher; erfarenheter; förskolebarn med olika utbildningsbehov; förskollärare; inkludering;

    Sammanfattning : Denna uppsats beskriver förskollärares erfarenheter av inkludering i förskolan. Detta genom att synliggöra både möjligheter och svårigheter i arbetet med inkludering i förskolan. LÄS MER