Sökning: "svensson anna-karin"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden svensson anna-karin.

  1. 1. Vem väljer metoden? En kvalitativ studie om läsinlärningsmetoder på två skolor och hur valet av dessa gått till

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Petra Tipp; [2017]
    Nyckelord :analytisk metod; läsinlärningsmetoder; skolutveckling; syntetisk metod;

    Sammanfattning : Abstract En examensuppsats, avancerad nivå.Handledare: Anna-Karin Svensson, Examinator: Olof SandgrenTipp, Petra (2017). Vem väljer metoden? En kvalitativ studie om läsinlärningsmetoder på två skolor och hur valet av dessa gått till.Speciallärarprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola 90hp. LÄS MER

  2. 2. "Att läsa för livet liksom"

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Annika Dahlberg; Hanna Petersson; [2016]
    Nyckelord :läsundervisning lässvårigheter critical literacy;

    Sammanfattning : AbstraktTitel: ”Att läsa för livet liksom” - En kvalitativ studie kring lärares erfarenheter och uppfattningar om läsutveckling, lässvårigheter och critical literacyFörfattare: Annika Dahlberg och Hanna PeterssonTyp av uppsats: Examensuppsats, avancerad nivå, 15 hpHandledare: Anna-Karin Svensson, Examinator: Birgitta LansheimProgram: Speciallärarprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp.Datum: 2016-05-24Förväntat kunskapsbidrag: Vår studie bidrar med tio lärares erfarenheter och uppfattningar kring läsundervisning, lässvårigheter och critical literacy. LÄS MER

  3. 3. ”I”ll Report to the Writing Workshop…”- Interview Study with SFI Teacher, Mother Tongue Teacher and Special Educator

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nuray Senli Elagöz; [2016]
    Nyckelord :dyslexi; läs- och skrivsvårigheter; lässtrategier; SFI-elever; språk-; läs- och skrivutveckling;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING/ABSTRAKTTitel: ”Jag anmäler till Skrivverkstan…”. En intervjustudie med SFI-lärare, modersmålslärare och specialpedagog. ”I´ll report to the Writing Workshop…”- Interview Study with SFI Teacher, Mother Tongue Teacher and Special Educator. LÄS MER

  4. 4. Kommunsjuksköterskors upplevelser av mötet med ambulanspersonal vid överlämnade av patient

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Cecilia Svensson; Anna-Karin Fridh; [2015]
    Nyckelord :Kommunsjuksköterskor; attityd; kommunikation; bemötande; ambulanspersonal; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Mötet är en del i vårdkedjan som länkar ihop hälso- och sjukvårdens olika instanser. Risken för bristande kvalitet i vårdkedjan är framförallt i övergångarna mellan kedjorna. Få studier beskriver mötet och överlämnandet mellan kommunsjuksköterskor och ambulanspersonal, som är den inledande delen av vårdkedjan. LÄS MER

  5. 5. Reciprok undervisning - några elevers erfarenheter. En kvalitativ studie kring ett långsiktigt arbete med läsförståelsestrategier

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susanne Kristensen; [2015]
    Nyckelord :Literacy; Läsförståelse; Läsförståelsestrategier; Reciprok undervisning; Specialpedagogik;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Reciprok undervisning – några elevers erfarenheter. En kvalitativ studie kring ett långsiktigt arbete med läsförståelsestrategier. LÄS MER