Sökning: "swedbank marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden swedbank marknadsföring.

  1. 1. A Case Study of Chatbot Implementation: An exploratory study of how organizations implement chatbot solutions within the framework of new self service technology

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emma Gustavsson; Christopher Lütz; [2019]
    Nyckelord :Artificial Intelligence AI ; Innovation Management; New Self Service Technology Implementation; Chatbot; Qualitative;

    Sammanfattning : New Self Service Technology (SST) is increasingly being implemented within many organizations. One of the most successful recent developments within SST can be identified as chatbot solutions within customer support functions. LÄS MER

  2. 2. Banker på sociala medier kontra  kundernas attityder - hur skapas relationen? : En studie om bankernas aktiviteter på sociala medier samt kundernas inställning till bankernas tillvägagångssätt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jean Gharam; Adel Khan; [2019]
    Nyckelord :Relationer; sociala medier; marknadsföring; strategier; eWOM; digitalisering och banker;

    Sammanfattning : I följande uppsats undersöks banker som tillämpar sociala medier strategiskt i dess marknadsföring. Fokuset ligger i att förstå vilka strategier bankerna använder för att bilda samt utveckla relationer med deras kunder, samt hur kunderna tar ställning till bankernas aktiviteter på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Immateriella tillgångar : En studie om kreditansökan av företag med en stor andel immateriella tillgångar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Melul Serhanoglu; Hasret Arslanhan; [2018]
    Nyckelord :Banks; intangible assets; credit granting; computer games companies; Banker; immateriella tillgångar; kreditgivning; datorspelsföretag;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att driva ett företag innebär att investera pengar i en framtid som är osäker men som förhoppningsvis kommer att ge en vinst. Företag behöver kapital för att kunna investera i bland annat marknadsföring, lager, forskning, utveckling och utbildning av personal. LÄS MER

  4. 4. Snabblån : En genväg till snabba cash eller en enkelbiljett till skuldsättning?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Amanda Karlsson; Emma Gillberg; [2017]
    Nyckelord :snabblån;

    Sammanfattning : Den snabba utvecklingen på Sveriges kreditmarknad har under årens lopp frambringat nya kreditformer varav snabblån är en av dem. Antalet aktörer inom snabblånebranschen ökar kontinuerligt och lånen erbjuds till höga räntor. Vid en jämförelse av räntor för olika lån och kreditgivare blev ränteskillnaden tydlig dem emellan. LÄS MER

  5. 5. Digital marknadsföring av banktjänster mot yngre skogs- och lantbruksintresserade personer

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Pierre Fridell; [2016]
    Nyckelord :digital marknadsföring; sociala medier; skogsbruk; lantbruk; banker; digital marketing; social media; silviculture; agriculture; banking;

    Sammanfattning : Den ökande användningen av internet i dagens samhälle har lagt grunden till uppkomsten av fenomenet sociala medier. Sociala medier är digitala kommunikationskanaler som tillåter användare att kommunicera och utbyta information med varandra. LÄS MER