Sökning: "swedbank strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden swedbank strategi.

  1. 1. A Case Study of Chatbot Implementation: An exploratory study of how organizations implement chatbot solutions within the framework of new self service technology

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emma Gustavsson; Christopher Lütz; [2019]
    Nyckelord :Artificial Intelligence AI ; Innovation Management; New Self Service Technology Implementation; Chatbot; Qualitative;

    Sammanfattning : New Self Service Technology (SST) is increasingly being implemented within many organizations. One of the most successful recent developments within SST can be identified as chatbot solutions within customer support functions. LÄS MER

  2. 2. Kriskommunikationens ändrade förutsättningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anders Olsson; Casper Radermacher; [2019]
    Nyckelord :Nyckelbegrepp: Kriskommunikation; sociala medier; image repair theory; retorik; Facebook; pressmeddelanden. Traditionell kommunikation. Modern kommunikation. Keywords: Crisis communication; social media; rhetoric; press release. Traditional communication. Modern communication.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi har fördjupat oss inom ämnet kriskommunikation och hur denna bedrivs på den moderna dialogiska sociala mediekanalen Facebook kontra den mer traditionella monologiska formen av kommunikation via pressmeddelanden. Med Swedbanks kris gällande inblandning i penningtvättsskandalen 2019 som undersökningsobjekt har vi granskat hur kriskommunikationen bedrivs på ovanstående plattformar. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens inverkan på banker : Påverkan på kundlojalitet och strategi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Meddisa Begovic; Alysia Loria; Linnea Petersson; [2018]
    Nyckelord :Digitalisering; kundlojalitet; bank; strategi; Swedbank;

    Sammanfattning : Vi har kommit fram till att digitalisering, strategi och kundlojalitet har en nära kontakt inom banksektorn. Omvärldsfaktorer påverkar bankerna till förändringar, såsom exempelvis nya lagar och regleringar. Med hjälp av digitaliseringen formar bankerna nya tjänster och tillvägagångssätt för att nå sina mål. LÄS MER

  4. 4. Finanskrisens påverkan på storbankernas VD-ord

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Kedmark; Linnéa Lundeborg; [2018]
    Nyckelord :VD-ord; innehållsanalys; pollyannaeffekten; banker; finanskrisen;

    Sammanfattning : Företagens VD-ord i årsredovisningarna är frivilliga, oreglerade och används av investerare i hög utsträckning vid investeringsbeslut. Syftet med studien var därför att kartlägga hur de svenska storbankerna (Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank) framställer sig själva i VD-orden i årsredovisningarna. LÄS MER

  5. 5. Kritiska aspekter och dess betydelse i en intern varumärkeskampanj : En studie om anställdas attityder för en varumärkeskampanj och dess påverkan

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Martina Karlsson; Susanna Vestin; [2015]
    Nyckelord :Internal branding campaign; customer satisfaction; Swedbank; brand platform; Intern varumärkeskampanj; kritisk aspekt; Swedbank; varumärkesplattform;

    Sammanfattning : Sammanfattning - Abstract  Titel: Kritiska aspekter i en intern varumärkeskampanj och betydelsen av dem En studie om anställdas attityder i ett fallföretag Författare: Martina Karlsson och Susanna Vestin  Handledare: Thomas Michel  Institution: Blekinge tekniska högskola Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, 15 högskolepoäng  Syfte: Syftet med denna studie är att analysera och identifiera vilka kritiska aspekter som finns i samband med en intern marknadsförings kampanj.  Metod: En kvantitativ enkät kommer användas vars svar kommer testas i en hypotes. LÄS MER