Sökning: "syfte mål kampanj"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden syfte mål kampanj.
1. Acquisition of nationality – A right for stateless children in Europe?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I Europa påverkas cirka 600 000 personer, inklusive barn, av statslöshet. Även om UNHCR:s #IBelong-kampanj har uppmärksammat frågan och satt ett tydligt mål att statslösheten ska upphöra till 2024, råder det fortfarande tvivelaktigheter kring vilken stat som är ansvarig för att bevilja statslösa barn medborgarskap. LÄS MER
2. "Bli inte lurad" : En retorisk analys av en statlig kampanj om att möta informationspåverkan
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : I en tid av minskande tilltro till objektiv sanning och expertis blir konsten att övertala och kontrollera information avgörande i samhällsdebatten och en utmaning för demokratin. Inom den retoriska traditionen gör man dock en etisk distinktion mellan påverkan med den ömsesidiga nyttan som mål (argumentation) respektive påverkan med syfte att manipulera (propaganda). LÄS MER
3. Konsten att sälja utan att ropa ”KOM OCH KÖP!” : Att genomföra content marketing på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Content marketing är ett fenomen som vuxit och blivit en trend, på grund av den stora tillgången av information som onlinemiljön bidragit med till företagen. Vad content marketing handlar om har visat sig bristfälligt bland forskare, då det saknas en tydlig akademisk avgränsning. LÄS MER
4. Kuppa kuppen : En fallstudie av planerad kommunikation, där långsiktig plan möter kortsiktig strategi
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : I en alltmer konkurrensmässig värld, där synbarheten blir allt viktigare, fyller public relations en viktig funktion i hur företag finner och behandlar relationer till sina följare. En ny trend är att utelämna information i kampanjer för att skapa förvirring och därmed få nyhetsvärde. LÄS MER
5. Vägen till en lyckad kampanj utan starka ekonomiska muskler : En rekommendation för kampanjarbete
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Sammanfattning Författare: Cecilia Wihlborg Titel: Vägen till en lyckad kampanj utan starka ekonomiska muskler – En rekommendation för kampanjarbete Kandidatuppsats: M Kand, 15 hp Handledare: Sven Ross Period: Vårterminen 2013 Problem/Bakgrund: Denna uppsats skrivs på uppdrag av bransch- och arbetsgivarorganisationen Glasbranschföreningen (GBF). Organisationen upplever ett behov av strategi, tips och råd för hur de ska arbeta med kampanjer framöver. LÄS MER