Sökning: "t-Test"

Visar resultat 21 - 25 av 1180 uppsatser innehållade ordet t-Test.

  1. 21. Load-velocity profiles as a predictor of performance level in swimming : What differentiates international elite swimmers from national elite – force capacity or efficiency?

    Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik

    Författare :Maria Vitazka; [2023]
    Nyckelord :Load-Velocity; Force-Velocity; Force Capacity; Swimming; Biomechanics; Performance indicators; International elite; swimming performance; 1080 Sprint; 1080 Motion; Semi-tethered force measurements; tethered force measurements; maximum velocity; load; force; swimming efficiency;

    Sammanfattning : Aim  The purposes of this study were to investigate if the load-velocity (L-V) profile parameters – force capacity and efficiency - differ between swimmers of different performance level, and to investigate if efficiency is the key performance indicator between international elite and national elite level swimmers.  Method  Fifty-four swimmers (27 female and 27 male) of either regional level, national elite or international elite level, participated in this study. LÄS MER

  2. 22. Monitoring deforestation in the Serranía de Chiribiquete in northern Colombian Amazon using time series analysis of satellite data

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Yuyang Qian; [2023]
    Nyckelord :Physical Geography and Ecosystem analysis; CCDC; Forest loss; Landsat; Sentinel-1; Change detection; NNP; FARC; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Deforestation monitoring is of significant importance for the ecosystem, climate change,and policy-making. The availability of optical and synthetic aperture radar (SAR) satellite remote sensing images, along with the development of time series change detection methods, has contributed to the increasing popularity of time series analysis in forest disturbance monitoring. LÄS MER

  3. 23. Vad gör att elever söker sig till och stannar kvar på nationella idrottsutbildningar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi; Umeå universitet/Idrottshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Gustav Broadhall; Amadeus Nordström; [2023]
    Nyckelord :sport high school; interrupted studies; Niu; handball; floorball; elitidrottsgymnasium; studieavbrott; Niu; handboll; innebandy;

    Sammanfattning : Detta arbete letar efter vilka faktorer som får elever att söka sig till samt slutföra sinNationella Idrottsutbildningar (Niu) inom sin valda idrott. Detta kan sedan användas inomföreningar för att få spelare att stanna kvar inom både föreningen och i vissa fall idrotten. LÄS MER

  4. 24. Institutionalismens förklaring till företags tendenser att producera liknande hållbarhetsrapporter : en kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jennifer Andersson; Sofia Wikman; [2023]
    Nyckelord :ESG; ESG-betyg; hållbarhetsrapportering; institutionell teori; isomorfism;

    Sammanfattning : Syfte: Refinitiv Eikon erbjuder betygsättning av företags ESG-prestation, data rankas för att möjliggöra jämförelse mellan olika företag. Till grund för betyget ligger bland annat företagens egna hållbarhetsrapporter, en rapport som inte innefattas av något obligatoriskt ramverk. LÄS MER

  5. 25. Gamification - Den roliga inlärningsvägen till digitala internutbildningar : Är digitala internutbildningar med gamification roligare?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Oscar Ahlgren; Björn Skogby Steinholtz; [2023]
    Nyckelord :gamification; digital training education; companies; fun; comparison; gamification; digitala utbildningar; företag; rolighet; jämförelse;

    Sammanfattning : Digitala utbildningar finns för att hjälpa verksamheter med att utbilda sina anställda för att förbättra deras prestationer, samt skydda verksamheterna från att bli utnyttjade. Gamification eller spelifiering är tillämpningen av spelmekanismer i ett icke-spelsammanhang och används inom företag då dess upplevda potential gör att lärande blir mer engagerande och roligt. LÄS MER