Sökning: "t-shirts"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet t-shirts.

  1. 1. Sholder : A Motorized Automatic Shirt Folding Machine

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Anton Stevanovic; Lucas Bergman; [2023]
    Nyckelord :Mechatronics; Automatic Shirt Folding Machine; Automation; Servo Motors; Mekatronik; Automatisk Tröjvikarmaskin; Automatisering; Servomotorer;

    Sammanfattning : In today’s fast-paced society, there is a high demand for faster and more effective ways of dealing with chores and other time-consuming activities, but while appliances like washing machines and dishwashers have become standard use, there has been limited progress in making the tedious task of folding clothes easier. This bachelor's thesis project in Mechatronics at KTH Royal Institute of Technology details the design, construction and performance of a motorized automatic shirt folding machine that can fold both T-shirts and long-sleeve shirts. LÄS MER

  2. 2. Simulerad användning för att hjälpa företag att utvärdera t-shirtars fysiska livslängd : En undersökning om vilka kvalitetsbrister som påverkar t-shirtars fysiska livslängd, hur simulerad användning kan användas för att testa dem och hur resultaten kan användas som ett verktyg för förbättringsförslag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Lossbom; Sophia Ek; [2021]
    Nyckelord :areavikt; fibrer; bomull; elastan; testmetoder; livslängd; dimenssionstabilitet;

    Sammanfattning : Konsumtionen av textilier är direkt kopplad till utsläpp av växthusgaser och att producera ett kilo ny textil bidrar till ett utsläpp av cirka 15 kg koldioxid. Den ökande konsumtionen av ny textil är därför inte hållbar. Studier visar att genom att fördubbla ett plaggs användning kan miljöpåverkan minska med 49%. LÄS MER

  3. 3. Customers' Perceptions on Logotype Prominence for High- and Low-end Apparel Brands

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Naomi Alamaa; Alexandra Causic; [2021]
    Nyckelord :logotype placement and size; third-person effect; signalling theory; intrinsic and extrinsic; hedonism; uniqueness and materialism;

    Sammanfattning : This quantitative study examines customers' preferences when it comes to logotype placement and size, and how these preferences differ for high- and low-end fashion brands. A customer survey (n=262) was conducted where the participants were asked questions regarding self-image, motivations to purchase luxury and demographics. LÄS MER

  4. 4. The Afterlife of Clothes

    Master-uppsats, KTH/Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)

    Författare :Hanna Wahlberg; [2020]
    Nyckelord :consumption production waste textile recycling urban industrial;

    Sammanfattning : The clothes and textiles sold in Sweden is mostly manufactured in countries outside of the EU. The production requires large areas of land and vast amount of water. The environmental impact is big during the production phase in terms of water usage, chemicals and transports. LÄS MER

  5. 5. Metadata Validation Using a Convolutional Neural Network : Detection and Prediction of Fashion Products

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Datavetenskap

    Författare :Henrik Nilsson Harnert; [2019]
    Nyckelord :Computer vision; Object detection; Fashion detection; Convolutional neural network; Metadata validation;

    Sammanfattning : In the e-commerce industry, importing data from third party clothing brands require validation of this data. If the validation step of this data is done manually, it is a tedious and time-consuming task. LÄS MER