Sökning: "taxi teori"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden taxi teori.

  1. 1. Uber take over : En kvalitativ studie om Ubers intrång på en avreglerad taximarknad

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Wasniewski; Gabriella Backman; [2016]
    Nyckelord :Uber; Taxi; Institutionell teori; Digitala innovationer; Delningsekonomi; Disruptiv Innovation!;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Windows Phone - Bokningsapp för taxiresor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Emil Lindström; [2014]
    Nyckelord :usability; ucsd; acsd; windows phone;

    Sammanfattning : Användare kan idag boka taxi via TaxiCaller på webben, iPhone och Android. De vill även finnas på Windows Phone 8 och därmed stödja de tre största smartphoneplattformarna. Den här rapporten syftar till att undersöka hur en applikation kan utvecklas med hjälp av ett användarcentrerat arbetssätt för att uppnå hög användbarhet. LÄS MER

  3. 3. Socialitet i arbetslivet : En socialpsykologisk kvalitativ studie om socialaoch arbetsmässiga relationer bland anställda på ett taxiföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Kristina Tsetz; Eleonora Evgenikou; [2014]
    Nyckelord :Interaktionsritualer; gemenkap; rollteori; välbefinnande; sociala relationer; arbetsrelationer;

    Sammanfattning : I den här studien har vi utforskat organisationskulturen i ett taxiföretag, och fokuserat på samspelet mellan arbetsrelationer och sociala relationer. En utgångspunkt var erfarenheten hos en av oss, att sociala relationer var framträdande på vissa avdelningar i detta företag. LÄS MER

  4. 4. Ett Tjänsteföretags Arbete med Kundrelationer och Varumärke i Teori och Praktik : En Studie om Taxi Stockholm

    Master-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anibal Marambio Roman; Milion Abraham; [2010]
    Nyckelord :Varumärke; Kundrelationer; Tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ta reda på vilka relationsskapande och byggande åtgärder som vidtas för att förstärka ett tjänsteföretags varumärke. Vi vill även jämföra Taxi Stockholms varumärkes identitet med kundernas associationer för att se om deras kärnvärden har erhållit en plats i deras mentala karta. .. LÄS MER

  5. 5. Produktivitetsförändring - Om produktivitetsförändring och hur den påverkar relativpriser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Frida Birath; [2006]
    Nyckelord :Pristeori; produktivitet; allmän jämvikt; taxi- och telemarknad; spurious regression; Economics; econometrics; economic theory; economic systems; economic policy; Nationalekonomi; ekonometri; ekonomisk teori; ekonomiska system; ekonomisk politik; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur produktivitetsförändring i en bransch påverkar priser, både på den egna marknaden, men också på alla andra marknader genom att ge upphov till en förändring av relativpriset. Denna undersökning kommer att utföras på den tjänsteorienterade marknaden för taxi, samt på den teknikorienterade telebranschen. LÄS MER