Sökning: "tea industry"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden tea industry.

  1. 1. Frivillig hållbarhetsinformation – ett oreglerat område : En kvalitativ innehållsanalys av frivillig hållbarhetsinformation hos tio svenska företag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Tea Pellesgård; Katarina Andersson; [2023]
    Nyckelord :Voluntary sustainability information; industry affiliation; Standardized frameworks; Legitimacy theory; Signaling theory; Qualitative analysis of content; Frivillig hållbarhetsinformation; Branschtillhörighet; CSR; Standardiserade ramverk; Legitimitetsteorin; Signaleringsteorin; Kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under de senaste årtiondena har det växt fram en trend, både nationellt och internationellt, där hållbarhet har hamnat i fokus. Sedan 2017 har vi i Sverige lag på att vissa företag ska upprätta en hållbarhetsrapport men det är enbart 0,1 procent av alla svenska företag som omfattas av lagen. LÄS MER

  2. 2. Leveraging green hydrogen to decarbonise the aviation industry : A case study on electrofuels in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jakob Bergene; Jonathan Bruchhausen; [2023]
    Nyckelord :Electrofuel; e-fuel; electrokerosene; e-kerosene; SAF; sustainable aviation fuel; sustainable aviation; complementarity formation mechanisms; technology value chains; TVC; Techno-economic analysis; TEA; Elektrobränsle; e-bränsle; elektrofotogen; e-fotogen; SAF; sustainable aviation fuel; sustainable aviation; komplementära formationsmekanismer; technology value chains; TVC; Techno-economic analysis; TEA;

    Sammanfattning : For the EU to reach its 2050 climate targets the aviation industry that is highly dependent on fossil fuels needs to drastically reduce its emissions. In the decarbonisation of the aviation industry drop-in sustainable aviation fuels (SAFs) have been identified as a promising solution to abate the industry’s emissions. LÄS MER

  3. 3. Implementation of Export Business Strategy for Internationalization Entrepreneurial Startups to achieve Competitive Advantage in an Emerging Economy. : Evidence from Sri Lankan SMEs Textile and Tea Industry.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Saumya Nelshani Solanga Arachchige Dona; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurial Startups SMEs International Entrepreneurship; Internationalization Process; Competitive Advantage; Business Strategies; Exporting; Internationalization Theories. Exporting Barriers.;

    Sammanfattning : This research study concerns entrepreneurial startups that converted into internationalization by implementing an export business strategy. MASApparel and Dilma Tea companies in Sri Lanka, two leading companies, were selected to illustrate the export strategy for business expansion in foreign markets. LÄS MER

  4. 4. Strategier för fastighetsmäklare i hög- respektive lågkonjunktur

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Shahzia Sarwari; Tea Mishel Mladenovska; [2023]
    Nyckelord :Strategies; real estate agents; boom and recession; Strategier; fastighetsmäklare; lågkonjunktur; högkonjunktur;

    Sammanfattning : Fastighetsmarknaden är en ständigt föränderlig marknad, där priserna och efterfrågan på bostäder varierar beroende på låg- och högkonjunktur. Detta påverkar fastighetsmäklare genom att de ständigt behöver anpassa sina strategier utifrån omständigheterna. LÄS MER

  5. 5. The Perception and Attitude of Tea Tourism from Tourists’ perspective : A case study of Longjing Tea

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Xinyue Li; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tea has a long history in China. The combination of the tea industry and tourism industry is conducive to promoting and disseminating tea culture. It can also bring more economic and cultural benefits to the tourism industry. Tea tourism focuses on participation, which brings tourists a personalized, experiential, and leisurely experience. LÄS MER