Sökning: "teach"

Visar resultat 1 - 5 av 1024 uppsatser innehållade ordet teach.

  1. 1. Framtidens Einstein ur ett lärarperspektiv – lärarsyn på identifiering och anpassning av undervisningen till matematiskt särbegåvade elever samt lärares behov av stöd för att undervisa dem.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Maria Gottfridsson; [2018-02-13]
    Nyckelord :teaching; gifted students; gifted child; mathematics; teachers view;

    Sammanfattning : Särbegåvade elever har alltid funnits i våra skolor men det är först på senare år som de haruppmärksammats och inte förrän år 2015 kom information om de särbegåvade eleverna ochderas behov på Skolverkets hemsida. Då det i genomsnitt finns minst en särbegåvad elev ivarje klass är det viktigt att lärarna lyckas identifiera dem. LÄS MER

  2. 2. Svenskundervisning i klassrum där det också finns nyanlända elever. En intervjustudie med lärare som undervisar i årskurserna 4-6

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Muamer Talic; [2018-02-13]
    Nyckelord :Newly Arrived Pupils; Preparatory Class; Mixed Class; Swedish Subject.;

    Sammanfattning : Newly arrived pupils in the Swedish schools are more common today than fifty years ago. Asa teacher it is therefore important to know how to organize and teach newly arrived pupils thesubject Swedish. LÄS MER

  3. 3. Att undervisa i multiplikation i grundskolan

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Agnes Lind Petersson; [2018-01-11]
    Nyckelord :Automatisera; multiplikationstabellen; digitala verktyg; varierad undervisning;

    Sammanfattning : Denna studie är en kvalitativ studie som utförts med hjälp av sex semistrukturerade intervjuer som genomfördes med sex olika lågstadielärare. Syftet med denna studie var att undersöka lärares syn på undervisningen om multiplikation. LÄS MER

  4. 4. "Man måste våga välja bort" : En kvalitativ studie om lärare som undervisar år 7-9och gymnasiet i religionskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle; Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emelie Strandberg; Linda Jacobsson; [2018]
    Nyckelord :Religionskunskap; religionsvetenskap; läroplan; lärarperspektiv; elevmotivation; förkunskaper.;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate the selections teachers have made from the Swedish curriculum for Religious Education, and explore if there were any similarities or differences between teachers who teach grades 7-9 and upper secondary school. Furthermore we wanted to investigate what previous knowledge the teachers expected from their students and how they took the already existing knowledge with the student under consideration when planninga lesson. LÄS MER

  5. 5. ”Det beror på…” En studie om maktpositioner i förskolans arbetslag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Bodil Stålnacke; Louise Lorin; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vårt syfte med studien har varit att undersöka vad som i förskolans arbetslag är avgörande faktorer för maktpositioner. Enligt skollagen är det endast legitimerade förskollärare som får ägna sig åt undervisning i förskolan (Skollagen, 2010:800), men enligt våra egna erfarenheter och tidigare studier som gjorts har detta inte förverkligats i praktiken. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet teach.

Din email-adress: