Sökning: "teach"

Visar resultat 1 - 5 av 1105 uppsatser innehållade ordet teach.

  1. 1. Instructional Designers’ and Faculty Learners’ Experiences with Online Course Development Program at a Jesuit University.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Marcin A. Wojnar; [2018-07-04]
    Nyckelord :motivators and inhibitors of online teaching; online faculty experiences; distance education; e-learning; flipped classroom; teaching online; online education; activity theory;

    Sammanfattning : The use of instructional technology in higher education has been growing at astounding rate worldwide, attracting students from diverse geographical locations, beyond the traditional reach. Considerable research exists that explored the strengths and challenges associated with online education and the desirable faculty skills related to online teaching. LÄS MER

  2. 2. LES METHODES D’ENSEIGNEMENT DU VOCABULAIRE EN CLASSE DE FLE. Une étude sur les méthodes utilisées au lycée

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Fanny Jonsson; [2018-06-20]
    Nyckelord :franska; French; Teaching; vocabulary; methods; FLE; Enseignement; vocabulaire; méthodes; FLE; français;

    Sammanfattning : In this study we seek to examine the methods used in high school to teach vocabulary in French language classes. We want to compare our results with those obtained in a secondary school by Vinet (2011), therefore we are going to answer the following research questions: Are there any differences between the methods used in high school and the ones used in secondary school? If so, what do these differences consist of? According to research by Nation (2001), different aspects of what is involved in knowing a word have to be covered to be sure that the word is known by the learner. LÄS MER

  3. 3. Framtidens Einstein ur ett lärarperspektiv – lärarsyn på identifiering och anpassning av undervisningen till matematiskt särbegåvade elever samt lärares behov av stöd för att undervisa dem.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Maria Gottfridsson; [2018-02-13]
    Nyckelord :teaching; gifted students; gifted child; mathematics; teachers view;

    Sammanfattning : Särbegåvade elever har alltid funnits i våra skolor men det är först på senare år som de haruppmärksammats och inte förrän år 2015 kom information om de särbegåvade eleverna ochderas behov på Skolverkets hemsida. Då det i genomsnitt finns minst en särbegåvad elev ivarje klass är det viktigt att lärarna lyckas identifiera dem. LÄS MER

  4. 4. Svenskundervisning i klassrum där det också finns nyanlända elever. En intervjustudie med lärare som undervisar i årskurserna 4-6

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Muamer Talic; [2018-02-13]
    Nyckelord :Newly Arrived Pupils; Preparatory Class; Mixed Class; Swedish Subject.;

    Sammanfattning : Newly arrived pupils in the Swedish schools are more common today than fifty years ago. Asa teacher it is therefore important to know how to organize and teach newly arrived pupils thesubject Swedish. LÄS MER

  5. 5. Att undervisa i multiplikation i grundskolan

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Agnes Lind Petersson; [2018-01-11]
    Nyckelord :Automatisera; multiplikationstabellen; digitala verktyg; varierad undervisning;

    Sammanfattning : Denna studie är en kvalitativ studie som utförts med hjälp av sex semistrukturerade intervjuer som genomfördes med sex olika lågstadielärare. Syftet med denna studie var att undersöka lärares syn på undervisningen om multiplikation. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet teach.

Din email-adress: