Sökning: "teachers ethics"

Visar resultat 1 - 5 av 133 uppsatser innehållade orden teachers ethics.

  1. 1. Etiskt förhållningssätt & styrningsreaktioner : Kvalitativ studie om lärare och lärarstudenters etiska förhållningssätt och styrningsreaktioner till informationsplikten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Nina Ackerfors Gabatashvili; Alice Tell; [2024]
    Nyckelord :civil servants; duty to inform; administrative ethics; personal ethics; ethical approach; governance reactions; teacher; student teachers; tjänsteperson; informationsplikt; förvaltningsetik; egenetik; etiskt förhållningssätt; styrningsreaktioner; lärare; lärarstudenter;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the ethical attitudes of teachers and teacher students, based on administrative ethics and personal ethics, regarding the implementation of the duty to inform. Additionally we aim to explore what the respondents consider acceptable behavior towards the duty to inform, based on the governance reactions of loyalty, protest, obstruction, and exit. LÄS MER

  2. 2. Lärares uppfattning om undervisning kring livsfrågor och etiskt förhållningssätt : En kvalitativ intervju av hur lärare tolkar lärandemålen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Rasmus Karlsson; [2023]
    Nyckelord :education; teachers perceptions; religion; lifeviews; ethics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study how teachers perceive teaching about life issues and ethics. It is a follow-up study of how teachers interpret the curriculum and how they teach in the area. Earlier research has shown that these questions have been a complexed area to teach about. LÄS MER

  3. 3. På spaning efter den professionalitet som flytt : En hermeneutisk intervjustudie om didaktiska utmaningar för ett religionsämne i förändring

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Religionsvetenskap

    Författare :Arvid Lindblom; [2023]
    Nyckelord :Didactics; religion; teachers; Sweden; Swedish; professionalism; wonder; hermeneutics; interview; qualitative; circumstances; inhibition; middle school; high school; Didaktik; religion; lärare; Sverige; svenska; professionalism; förundran; hermeneutik; intervju; kvalitativ; förutsättningar; hämmande; högstadiet; gymnasiet;

    Sammanfattning : This study seeks to contribute to a deeper understanding of whether religion teachers, specifically teachers in Swedish year 7–9 and Gymnasium (Middle School and High School-equivalent), feel inhibited in their didactic development. In addition, this study seeks to provide an insight into how religion teachers define “teacher professionalism” on a theoretical level, as well as the attitude of religion teachers towards the implementation of new didactical methods and opportunities, exemplified by the concept of “wonder”. LÄS MER

  4. 4. DUBBLA ARBETET OCH STRATEGIER : Studie om samhällskunskapslärarens dubbla arbete och hantering av utmanande beteende

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Sami Makdesi-Elias; [2023]
    Nyckelord :Teacher; Social studies; knowledge mediators; values mediators; democratic mission; norms; deviant behavior; value pedagogy; Lärare; Samhällskunskap; kunskapsförmedlare; värdegrundförmedlare; demokratiuppdrag; normer; avvikande beteende; värdepedagogik.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze and describe perceptions and strategies of social studies teachers regarding students' norm-breaking behaviors during the teacher's teaching. The study's basic approach was based on a qualitative method with semi-structured questions that were designed according to the survey's theoretical framework, deviant behaviors and value pedagogy. LÄS MER

  5. 5. ChatGPT - medspelare eller motståndare? : En kvalitativ studie om ChatGPTs möjligheter och utmaningar inom högre utbildning

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Emelie Thelin; Anton Enetjärn; Kerstin Ehiwe; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; Artificial Intelligence; Ethics; Law; Acceptance; Higher Education; Chatbots; Opportunities; Challenges; Teachers; ChatGPT; Artificiell intelligens; Etik; Lag; Acceptans; Högre utbildning; Chattbotar; Möjligheter; Utmaningar; Lärar;

    Sammanfattning : ChatGPT är inte en vanlig AI-chatbot; det är ett kraftfullt verktyg som har tränats för att skapa naturligt språk och kan tillämpas inom högre utbildning. Genom sin förmåga att kunna generera text och svara på frågor kan det vara en ovärderlig tillgång för lärare. LÄS MER