Sökning: "technical and vocational education"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden technical and vocational education.

  1. 1. Digital micro-credentials for upskilling and reskilling in the vocational sector : A study on the potential use of a blockchain-based ICT system for micro-credentials in Sweden

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Björn Flintberg; [2022]
    Nyckelord :Information Systems; Information and Communication Technology; Blockchain; Credentials; Micro-credentials; Education Records; Education Records Management; Vocational Education; Qualitative Research; Swedish Education System; Lifelong Learning.;

    Sammanfattning : Blockchain technology has gained ground as a method of independently and securely verifying transaction receipts of educational credentials so they can connect directly to individual digital wallets. Challenges in this transformation include the risk of dilution of value in existing credentials and the risk of duplicating structures. LÄS MER

  2. 2. Äventyrlig bedömning eller bedömningens äventyr? : En jämförande studie om vad som ska tränas och bedömas inom yrkesutbildning utifrån svensk och kubansk läroplan

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Lilian Hemmingsson; [2022]
    Nyckelord :Bedömning; kunskapsbedömning; utbildningsmål; läroplan; yrkesutbildning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att vidga och synliggöra kunskaper om hur olika läroplaners beskrivningar förhåller sig till kunskapskonstruktion, samt till kunskap som ska bedömas på olika sätt. Avsikten har varit att genomföra en komparativ textanalys, utifrån en läroplansteoretisk ansats studera ett antal likvärdiga innehåll som ska tränas för att försöka finna skillnader och likheter gällande vad som skrivs fram i de bägge ländernas läroplaner (Kuba – Sverige), samt hur de förmågor som ska tränas är tänkta att bedömas. LÄS MER

  3. 3. Språkliga vidder i praktiska ämnen : Språkliga dimensioner inom det Industritekniska programmet på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Room Sebastian; [2022]
    Nyckelord :Industrial Technical Programme; Vocational Training Programme; Upper Secondary School; Language Development; Literacy; Technical language; Teaching; Industritekniska programmet; Yrkesutbildning; Gymnasiet; Språkutveckling; Litteracitet; Fackspråk; Undervisning; Yrkesliv;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker vad den språkliga dimensionen består utav inom gymnasieskolansIndustritekniska program, med fokus på det svenska språket. Undersökningen har gjorts medhjälp av intervjuer där sex undervisande lärare på programmet har fått svara på frågorgällande språket och hur det relaterar till utbildningens programgemensamma ämnen ochkurser. LÄS MER

  4. 4. Quests for knowledge and social mobility : Vocational and on-the-job-training as navigational tactics in the urban labour market of Sierra Leone

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologi

    Författare :Bim Kilje; [2021]
    Nyckelord :On-The-Job training; OTJ; apprenticeship; Technical and Vocational Education and Training; TVET; Sierra Leone; urban; labour market; tailoring; trading; practice theory; social mobility; moral education; youth; unemployment; livelihood; informal sector;

    Sammanfattning : This ethnographic study investigates the experiences of those learning tailoring and trading in Freetown, Sierra Leone via apprenticeships, other on-the-job training or Technical and Vocational Education and Training programs (TVET). I examine these forms of occupational training by investigating the practices underway, how knowledge transmission occurs, as well as why learners engage with and what they get out of these activities. LÄS MER

  5. 5. Collaborations between public and private actors in promoting sustainable transitions

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Maja von Beckerath; [2021]
    Nyckelord :Sustainable Development; Sustainable transitions; Public-Private Partnerships; Ethiopia; Infrastructure Development; Interdisciplinarity;

    Sammanfattning : There is a lack of academic knowledge concerning mechanisms through which sustainable transitions are promoted. Sustainable transitions in the infrastructure system are key to achieve multiple other SDGs, and the infrastructure development gap is particularly critical in developing countries. LÄS MER