Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Digitala verktyg till flerspråkiga barns språkutveckling i förskolan : En kvalitativ studie om hur förskollärare arbetar med språkutveckling hos flerspråkiga barn med hjälp av digitala verktyg i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur förskollärare arbetar med flerspråkiga barns språkutveckling genom användning av digitala verktyg. Genom observationer på en flerspråkig förskola i Sverige, med deltagande från flera avdelningar med förskollärare och barnskötare, transkriberades data för tematisk analys med tillämpning av ett sociokulturellt perspektiv för observationsanalys. LÄS MER
2. Flerspråkiga barn i förskolan och förskollärares förhållningssätt : -
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Syftet med detta arbete är få en ökad förståelse kring vilka verktyg och strategier pedagoger arbetar med i förskoleverksamhet gällande flerspråkiga barns språkutveckling. Studien baseras på sex olika kvalitativa intervjuer med enskilda pedagoger på fyra olika förskoleverksamheter i två olika kommuner. LÄS MER
3. Lärarens kommunikation med elever som har en hörselnedsättning i kombination med utvecklingsstörning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Jag vill med studien undersöka, beskriva och analysera hur lärare som möter elever med hörselnedsättning löser de kommunikativa problem som uppstår i mötet med dessa elever. I studien används en kvalitativ metod. Studien baseras på ett sociokulturellt perspektiv på lärande och har inspirerats från hermeneutiken. LÄS MER
4. Undervisning i taluppfattning i grundsärskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : I denna studie undersöker jag hur fem pedagoger i särskolan anser att de undervisar i taluppfattning om de naturliga talen i matematik. För att få svar på detta har jag intervjuat fem pedagoger som arbetar i särskolan. Det jag kom fram till är att man inte använder sig av någon speciell metod i särskolan för att nå eleverna lättare. LÄS MER