Sökning: "telefonenkäter"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet telefonenkäter.
1. Det blir bara en massa byskvaller. : En kvantitativ studie om mediebevakningen i Malung- Sälens kommun
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Syftet med vår studie var att se hur befolkningen i Malung- Sälens kommun såg på den rådande mediebevakningen. Utifrån vårt case - Malung-Sälens kommun - vill vi alltså se hur tomrummet efter nedläggningarna av lokalredaktionerna såg ut och vad det har lett till, hur invånarna tycker att det förändrats sedan nedläggningarna och hur detta har påverkat deras förtroende för de lokala medierna. LÄS MER
2. Kvinnors karriäravancemang i revisions- och finansbranschen : En studie om vilka faktorer som påverkar kvinnors karriärmöjligheter
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Background/problem: Historically, the audit and finance industry have been dominated by men but today the majority of the co-workers are women. Despite this progress, women in both industries are still underrepresented in top positions and are still facing problems in their career advancement. LÄS MER
3. Revisorns oberoende och analysmodellen : Utifrån klientens perspektiv
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Inledning Revisorns oberoende är och har varit en omdiskuterad fråga under en lång tid. I Sverige ska en revisor, enligt lag, bekräfta sitt oberoende inför varje nytt uppdrag eller i ett befintligt uppdrag när anledning föreligger, vilket görs med hjälp av analysmodellen. LÄS MER
4. Alea iacta est – Tärningen är kastad : En studie om vad som förklarar mindre aktiebolags val mellan regelverken K2 och K3.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: 97 procent av alla svenska företag har stått inför valet mellan regelverken K2 och K3. De nya regelverken, som gäller för mindre företag, ska tillämpas i alla årsredovisningar efter den 1 januari 2014. LÄS MER
5. Kundnöjdhet på pakettjänster : en undersökning om hur olika kvalitetsfaktorer påverkar kundnöjdhet
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Problemdiskussion: En undersökning som har gjorts av SKI (Svenskt kvalitetsindex) visar att nöjdheten bland kunderna inte uppfylls på pakettjänster och att kundernas förväntningar inte blir tillfredsställda. Detta kan bero på att olika faktorer som paketskador, leveransförseningar eller dålig kundservice leder till att kundernas missnöje på kvaliteten och de utförda tjänsterna går ned. LÄS MER