Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Lärares erfarenheter av testbaserat lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa intervjustudie är att få en inblick i hur samhällskunskapslärare i mellanstadiet som har erfarenhet av testbaserat lärande reflekterar över sitt arbete med testbaserat lärande och hur de beskriver implementeringen av testbaserat lärande i sin undervisning. Den tidigare forskningen tyder på att testbaserat lärande främjar lärande men trots det saknas kunskap om testbaserat lärande bland lärare. LÄS MER
2. En interventionsstudie med testbaserat lärande för att stödja ordförståelse i åk5
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : This study examined if test enhanced learning with feedback in an authentic classroom environment could improve students’ word comprehension, and also if low-achieving students could benefit by the method. 29 students in year five from two classes participated in the study, of which some students were low-achieving in word comprehension. LÄS MER
3. Testbaserat lärande : Effekter av arbetsminne och episodiskt minne
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Under de senaste åren har intresset för test baserat lärande ökat och det förekommer evidensatt detta fenomen fungerar inom flera områden som bland annat test format, personligaegenskaper samt återkoppling från ett test. En aspekt som det däremot finns få studier av ärtestbaserat lärande i relation till individuella skillnader i kognition. LÄS MER
4. Uncertainty`s effect on test-enhanced learning
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The purpose of this bachelor thesis was to evaluate the impact of uncertainty on test-enhanced learning. A within-groups experiment was designed to compare uncertainty under three study and retrieval conditions carried out in a single session; study-restudy-restudy, study-test-test with feedback and study-test-test without feedback. LÄS MER
5. Test-Enhanced Learning, Working Memory, and Difficulty of Material
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : It is well established that repeated testing is more beneficial for durable learning than repeated studying of the same material, a phenomenon known as the testing effect. This study sought to investigate the role of working memory capacity (WMC) in relation to the learning process and the difficulty of the material to be learned when using a test-enhanced learning method. LÄS MER