Sökning: "the ABC model of attitudes"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden the ABC model of attitudes.

  1. 1. Webbrecensioner : En kvalitativ undersökning om hur företag upplever webbrecensioner och vad det har för påverkan på företagsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Noor Al-jandeel; Rizwan Ebrahimi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In correlation with increasing increasingly relevant. digitization , the dialogue about web reviews has become, which has increased Consumers tend to use web reviews to a large extent the relevance of the subject from the companies' perspective. LÄS MER

  2. 2. Lärares attityder gentemot elevfrånvaro i gymnasieskolan : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Rebecka Viklund; Sofia Olsson; [2023]
    Nyckelord :Frånvaro; gymnasiet; lärare; attityd; inställning;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka gymnasielärares attityder mot elevfrånvaro i svenska gymnasieskolor. Studiens frågeställning var “Hur ser gymnasielärares attityder till elevfrånvaro ut?”. LÄS MER

  3. 3. Investigating teacher's use of assistive technology for teaching children with learning disabilities in Gothenburg

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Johan Njikem; [2022-11-28]
    Nyckelord :Pedagogical Competence; Gothenburg Municipality;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study was to investigate teacher’s use of Assistive Technology (AT) to teach children with learning disabilities (LD) in elementary classrooms in the Gothenburg Municipality of Sweden. This thesis assessed classroom availability and use of 16 AT tools for teaching children with learning disabilities, teacher’s attitudes and teacher’s level of pedagogical competence in using AT to teach children with LD in the areas of reading, writing, mathematics and memory / organization disorders. LÄS MER

  4. 4. Adoption of Disruptive Technologies : Exploratory research into consumer attitude formation regarding Bitcoin adoption

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonathan Saénger; Sahlin Marcus; Uhler Chris; [2021]
    Nyckelord :Attitudes; Bitcoin; Investors; ABC model; Attitude functions; Interviews; Thematic analysis;

    Sammanfattning : Attitudes are based on motivations and are formed in anticipation that the person will handle similar information at a later date. Attitudes are, therefore, necessary collections of pre-determined behavioral intents toward certain information (Solomon et al., 2016). LÄS MER

  5. 5. Swishekonomin inom svensk elithockey : En kvantitativ studie om supporternas attityd och ställningstagande kring föreningars Swishkampanjer.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Arseny Lysenko; Hugo Norlin; [2021]
    Nyckelord :Swishkampanj; ishockey; supportrar; attityder; ABC-modellen.;

    Sammanfattning : En kvantitativ studie genomfördes med hjälp av en webbaserad enkätundersökning. Deltagande på enkätundersökningen uppgick till 207 personer från urvalet hockeysupportrar. Supportrarnas attityder mättes och definierades med hjälp av ABC-modellen. LÄS MER