Sökning: "the aspect of oral interaction"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden the aspect of oral interaction.

  1. 1. Exploring upper-secondary EFL students’ willingness to communicate in a Swedish context : An empirical study on Swedish students’ reported attitudes on oral communication in the English classroom

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Engelska

    Författare :Elias Bengtsson; [2020]
    Nyckelord :EFL- ESL- English as a second language; Willingness to Communicate WTC ; Student attitudes; Extramural English EE ; Oral Interaction; L2 Communication;

    Sammanfattning : Oral communication is a central aspect of language learning in EFL-classrooms all over the world. Therefore, problems arise when students are passive, or unwilling to communicate and participate. The aim of this study is to investigate what factors impact Swedish upper secondary students’ willingness to communicate using self-reported data. LÄS MER

  2. 2. Utemiljö som vårdmiljö : hur utemiljön vid vård- och omsorgsboenden för personer med demenssjukdom kan bli en tillgång för att främja fysisk aktivitet och fallprevention

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Madeleine Liljegren; [2017]
    Nyckelord :demenssjukdom; demensvänlig utemiljö; evidensbaserad hälsodesign; fallprevention; fysisk aktivitet; processgenomförande; processutveckling; processutvärdering och vårdmiljö;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie utvecklar, genomför och utvärderar en process för hur en fallpreventiv utemiljö kan bli en tillgång i den befintliga vårdmiljön för att främja fysisk aktivitet, vid vård- och omsorgsboenden för personer med demenssjukdom. Utgångspunkten är dels att många personer boendes på Vellinge kommuns vård- och omsorgsboenden råkar ut för fallolyckor och dels att fysisk aktivitet som fallprevention inte genomförs som åtgärd i någon större omfattning. LÄS MER

  3. 3. ¿Reflejan las metas o no? : Un análisis de tres libros de texto de ELE del instituto sueco y el reflejo en ellos del plan de curso para lenguas extranjeras de GY11 y del Marco Común Europeo de Referencias para lenguas

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Julia Hollertz; [2016]
    Nyckelord :Textbook analysis; courseplan; GY11; Common European Framework of Reference for languages; questionnaire; the aspect of oral interaction; the cultural aspect; Análisis de libros de texto; plan de curso; GY11; Marco Común Europeo de Referencias para lenguas; encuesta; el aspecto de la interacción oral; el aspecto cultural;

    Sammanfattning : When it comes to the foreign language teaching in Sweden, there are, amongst others,  two recommendation direction documents that serve as help and support to achieve an appropriate acquisition and teaching of the foreign language. These documents are the courseplan for foreign languages by GY11 that is established by the Swedish department of education and the Common European Framework of Reference for languages, that’s been written by the European Council. LÄS MER

  4. 4. L’interaction comme méthode d’apprentissage du Français langue étrangère (FLE) en Suède

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Franska

    Författare :Francine Vestberg; [2016]
    Nyckelord :“Interaction”; “learning”; “methods”; “language”; “French”; “didactics”; “textbooks”; « interaction »; « apprentissage »; « méthodes »; « langue »; « français »; « didactique »; « manuels »;

    Sammanfattning : Mon travail s’inspire de l’idée de la Direction nationale de l’enseignement scolaire suédoise (Skolverket, 2011) qui suggère que « les élèves doivent avoir la possibilité de développer une capacité de communication et de compréhension de la langue ». Mon mémoire commence par une introduction générale, continue avec une analyse des manuels utilisés dans l’apprentissage du FLE et des activités favorisant l’interaction - échange réciproque verbale ou non verbale, pour terminer par une conclusion générale. LÄS MER

  5. 5. If Humour be the Food of Learning, Joke on: Perspectives of Several Italian and Swedish Upper-Secondary School Students on Humour and Dialogic Classroom Interaction

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Ashley Blackmore; [2013]
    Nyckelord :dialogue; interaction; humour; upper-secondary school; Vygotsky;

    Sammanfattning : Social constructivism, known as Vygotskian theory, has been implicated in improving spoken language skills of upper-secondary school students. This qualitative study aims to investigate the perspectives of students regarding the teachers’ use of humour in ESL lessons both in Italy and Sweden. LÄS MER