Sökning: "thesis; csr"

Visar resultat 1 - 5 av 478 uppsatser innehållade orden thesis; csr.

  1. 1. "Goodness is the only investment that never fails" : En studie om hur Volvo Cars kommunicerar CSR på sin webbplats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Manne Hultén; Lukas Rommel Benedikt; [2018]
    Nyckelord :CSR; Volvo Cars; landing page; sustainability report; content analysis; communication; CSR; Volvo Cars; landningssida; hållbarhetsrapport; innehållsanalys; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag implementerar allt fler företag CSR-strategier i sina verksamheter. Trots att många konsumenter tycker att det är viktigt att företag engagerar sig i hållbarhetsfrågor är det ändå inte speciellt många som är medvetna om vilka som engagerar sig och hur de engagerar sig. LÄS MER

  2. 2. Lönar det sig för kontroversiella branscher att engagera sig i CSR? : En kvantitativ studie om sambandet mellan kontroversiella branschers CSR-engagemang och finansiell prestation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sara Fors; Amanda Olsson; [2018]
    Nyckelord :controversial industries; CSR; ESG; financial performance; Tobin’s Q; ROA; kontroversiella branscher; CSR; ESG; finansiell prestation; Tobin’s Q; ROA;

    Sammanfattning : Syfte: Kontroversiella branscher producerar produkter eller tillhandahåller tjänster vilka kan orsaka stora skador hos enskilda människor men även för samhället i helhet. För företag inom dessa branscher kan det ses som motsägande att engagera sig i CSR-aktiviteter. LÄS MER

  3. 3. Coops hållbarhetsarbete : En fallstudie om hur ett ord kan påverka organisationskulturen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation; Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Adam Alberius; Martin Lundin; [2018]
    Nyckelord :organized hypocrisy; autocommunication; self-promoted paradox; expectation gap; corporate social responsibility;

    Sammanfattning : In the light of corporate scandals, pressure has increased on organizations to communicate information related to their corporate social responsibility (CSR). In order to keep up with the increased pressure on social commitment, organizations’ self-descriptions may be future-oriented rather than reflections of reality. LÄS MER

  4. 4. Gröna märkningar som kommunikationsverktyg : En kvalitativ studie ur företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marie Kristina Carlsson; Sofia Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Green marketing; green communication; green marketing communication; green consumption; green product; green labelling; green labels; certified green labels; csr; corporate social responsibility; sustainability; Grön kommunikation; grön marknadskommunikation; grön marknadsföring; grön konsumtion; grön produkt; hållbarhetsmärkning; miljömärkning; certifiering; csr; corporate social responsibility; csr-initiativ; hållbarhet;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the use of certified green labelling together with green labelling created by companies themselves, as a tool within green marketing communication to create credibility for green products. A focus has been placed on department stores within the retail sector. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetsprestationer och bolagsskatt: Komplement eller substitut? : En kvantitativ studie om publika europeiska bolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Nicklas Johansson; [2018]
    Nyckelord :ETR; Corporate Tax; Tax Payments; CSR; ESG; Social Responsibility; Sustainability; Environmental Dimension; Social Dimension; Corporate Governance Dimension; CSR; ETR; ESG; socialt ansvar; hållbarhetsarbete; bolagsskatt; skattebetalningar; miljödimension; social dimension; företagsstyrningsdimension;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Titel: Hållbarhetsprestationer och bolagsskatt: Komplement eller substitut? - En kvantitativ studie om publika europeiska bolag   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Nicklas Johansson   Handledare: Jan Svanberg   Datum: 2017 - Januari   Syfte: Företagens sociala ansvar (CSR) är en viktig fråga för många av företagets intressenter, inte minst samhället. Hur företag betraktar bolagsskatt som en del av detta ansvar är därmed en betydelsefull fråga då statens skatteintäkter bidrar till välfärden i samhället. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet thesis; csr.

Din email-adress: