Sökning: "thesis of brands name"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden thesis of brands name.

  1. 1. Etiska budskap på veganska måltidsproteinförpackningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Isabella Göransson; Charlotta Nilsson; [2018]
    Nyckelord :ethical consumption; vegan; packaging design; trademark; graphic communication; groceries; dietary; etiska budskap; förpackningsdesign; grafisk kommunikation; konsument; kost; livsmedel; varumärken; vegan;

    Sammanfattning : De etiska konsumenterna växer i antal (Young, Hwang, McDonald & Oates, 2010). och att äta veganskt blir allt mer populärt (The Nielsen Company, 2017). LÄS MER

  2. 2. Kung i livsmedelshyllan : En matnyttig rapport om imagebyggande faktorers påverkan på varumärkeskapitalet för premiumvarumärken inom livsmedelsindustrin

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carolina Eldforsen Nilsson; Emma Jakobsson; [2015]
    Nyckelord :Premiumvarumärken; varumärkeskapital; livsmedelsindustrin; varumärkesimage; price premium; varumärkesupplevelsen;

    Sammanfattning : Författare: Carolina Eldforsen Nilsson och Emma Jakobsson Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2015, 4FE62E. Rapportens namn: Kung i livsmedelshyllan - En matnyttig studie om imagebyggande faktorers påverkan på varumärkeskapitalet för premiumvarumärken inom livsmedelsindustrin. LÄS MER

  3. 3. The Effects of Repositioning as a process of Rebranding in terms of Brand Equity, Corporate Identity, and Brand Image : A case study on Lidl

    Kandidat-uppsats,

    Författare :David Stensson; Alexandra Strömberg; Johan Alfredsson; [2015]
    Nyckelord :Rebranding; Repositioning; Brand Equity; Corporate Identity; Brand Image; Lidl;

    Sammanfattning : Background:                 Brands are associated with certain elements, including name, logo and slogan. Being understood as major parts of all brands, changing these would be considered as a vital event. LÄS MER

  4. 4. Using the Package to Influence Consumers' Choice of Brand : A Study on the Effect of Package Communication Claims on Propensity to Switch Brand

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nathalie Håkansson; Elin Kvarnström; Emmelie Nilsson; [2014]
    Nyckelord :package; package communication; package cliams; package communication claims; package panels; environmental packaging claims; nutritional claims; production process claims; produt origin claims; propensity to switch; consumer behaviour; private label brands; name brands;

    Sammanfattning : As consumers walk through the grocery store they encounter a vast range of products. In this setting information printed on food packages play a role in consumer decision making. One way of influencing consumer behaviour is by using package panels where detailed communication claims can be placed. LÄS MER

  5. 5. Definierade varumärken : En bildanalytisk studie av Norrlands Guld och Mariestads reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kultur, samhälle, mediegestaltning; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ida Svensson; Josefine Brink; [2013]
    Nyckelord :Brand; consumption; advertising; TV advertising; identity; brand identity; Norrland Guld; Mariestads; Spendrups; marketing; Varumärke; konsumtion; reklam; Tv-reklam; identitet; varumärkesidentitet; Norrlands Guld; Mariestads; Spendrups; marknadsföring;

    Sammanfattning : As a consumer often chooses product or service to satisfy the specific needs or desires. However, there is more often than not several brands that manufacture the same product, which means we also have to choose between these brands before we can calm our needs. This choice is usually an active decision. LÄS MER