Sökning: "thesis of brands name"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden thesis of brands name.
1. Etiska budskap på veganska måltidsproteinförpackningar
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : De etiska konsumenterna växer i antal (Young, Hwang, McDonald & Oates, 2010). och att äta veganskt blir allt mer populärt (The Nielsen Company, 2017). LÄS MER
2. Kung i livsmedelshyllan : En matnyttig rapport om imagebyggande faktorers påverkan på varumärkeskapitalet för premiumvarumärken inom livsmedelsindustrin
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Författare: Carolina Eldforsen Nilsson och Emma Jakobsson Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2015, 4FE62E. Rapportens namn: Kung i livsmedelshyllan - En matnyttig studie om imagebyggande faktorers påverkan på varumärkeskapitalet för premiumvarumärken inom livsmedelsindustrin. LÄS MER
3. The Effects of Repositioning as a process of Rebranding in terms of Brand Equity, Corporate Identity, and Brand Image : A case study on Lidl
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Background: Brands are associated with certain elements, including name, logo and slogan. Being understood as major parts of all brands, changing these would be considered as a vital event. LÄS MER
4. Using the Package to Influence Consumers' Choice of Brand : A Study on the Effect of Package Communication Claims on Propensity to Switch Brand
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : As consumers walk through the grocery store they encounter a vast range of products. In this setting information printed on food packages play a role in consumer decision making. One way of influencing consumer behaviour is by using package panels where detailed communication claims can be placed. LÄS MER
5. Definierade varumärken : En bildanalytisk studie av Norrlands Guld och Mariestads reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kultur, samhälle, mediegestaltning; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : As a consumer often chooses product or service to satisfy the specific needs or desires. However, there is more often than not several brands that manufacture the same product, which means we also have to choose between these brands before we can calm our needs. This choice is usually an active decision. LÄS MER