Sökning: "tiger woods"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden tiger woods.

  1. 1. Att ta ett felsteg i sportens värld : En komparativ studie om hur atleters personliga varumärken påverkas av etiska, respektive lagliga överträdelser

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Tanja Björklund; Johanna Michaelsson; [2020]
    Nyckelord :Personal brands; athlete transgressions; severity of the transgression; brand image; purchase intention; image repair; Therese Johaug; Tiger Woods; Personliga varumärken; atleters överträdelser; överträdelsens svårighetsgrad; varumärkesimage; köpintentioner; varumärkesreparering; Therese Johaug; Tiger Woods;

    Sammanfattning : För professionella atleter har det blivit allt viktigare med starka, personliga varumärken. Det är av stor vikt för personliga varumärken att associeras med positiva och attraktiva attribut då detta influerar konsumenter i deras val av konsumtion. LÄS MER

  2. 2. När idolerna faller : En eventstudie av Nike Inc

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Alexandra Magnusson; Marcus Bojling; [2013]
    Nyckelord :Efficient-market hypothesis; Event study; Nike; Cumulative abnormal return CAR ; Lance Armstrong; Tiger Woods; Oscar Pistorius; Effektiva marknadshypotesen; Eventstudie; Nike; Kumulativ onormal avkastning CAR ; Lance Armstrong; Tiger Woods; Oscar Pistorius;

    Sammanfattning : Inledning: Ett företag som sponsrar en känd person förknippas starkt med denna. Tidigare forskning har visat att det finns en positiv påverkan på aktiepriset och avkastningen hos företag som tecknar sponsringsavtal med kända personer. LÄS MER

  3. 3. När hjältar faller : En jämförande studie av Aftonbladets och Expressens skildring av idrottshjältarna Ludmila Engquist, Tiger Woods, Lance Armstrong och Oscar Pistorius.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för humaniora

    Författare :Marianne Andersson; [2013]
    Nyckelord :Aftonbladet; Expressen; Ludmila Engquist; Tiger Woods; Lance Armstrong; Oscar Pistorius; Sport; Mediesport; Representation och identifikation i medier; Medialisering; Idrottspersonligheter i medierna; Kvällspress; Sport i medier;

    Sammanfattning : Titel: När hjältar faller - En jämförande studie av Aftonbladets och Expressens skildring av idrottshjältarna Ludmila Engquist, Tiger Woods, Lance Armstrong och Oscar Pistorius. Författare: Marianne Andersson Publikationstyp: Uppsats Nivå: C Poäng: 15 hp Huvudområde: Medie- och kommunikationsvetenskap Kursnamn: MKV 61-90 hp Programnamn: Informatörsprogrammet Antal sidor: 39 Handledare: Mats Hyvönen Ämne: Hur Aftonbladet och Expressen berättar om idrottshjältar som faller karriärmässigt. LÄS MER

  4. 4. Athlete Endorsements and Brand Image : A Study of Consumer Attitudes toward Nike in Light of the Brand’s Association with Tiger Woods

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carole Ginman; [2010]
    Nyckelord :Nike; Brand Image; Brand Associations; Endorsements; Tiger Woods; Brand Knowledge; Brand Ambassador; Nike; Varumärke; Image; Associationer; Sponsring; Tiger Woods;

    Sammanfattning : Many brands are using celebrities as spokespeople, to enhance the brand image. This investigation aims to research the effects of athlete endorsements on brand image, in particular, whether Nike has been affected by the change in Tiger Woods’ image due to his recent personal life difficulties. LÄS MER

  5. 5. Det är tur vi inte är i samarbete med Tiger Woods - En studie om celebrity endorsement, val av celebritetet, effekter och dess risker.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Philip Persson Stiernswärd; Andreas Klingstedt; [2010]
    Nyckelord :celebrity endorsement; kändisreklam; varumärke; varumärkesbygge; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Det är tur att vi inte är i ett samarbete med Tiger Woods - En studie om celebrity endorsement, val av celebritetet, effekter och dess risker. Författare: Andreas Klingstedt och Philip Persson Stiernswärd Utbildning & Nivå: Magisteruppsats, Magisterprogrammet för Service Management, Lunds Universitet Campus Helsingborg Handledare: Jörgen Eksell och Pia Valentin Rehncrona Problemformulering: En trend inom varumärkesarbete är att nyttja en celebritet för att förtydliga varumärkets image. LÄS MER