Sökning: "tillit i e-handel"
Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden tillit i e-handel.
1. Tillit vid e-handel av tjänster - påverkande faktorer och designprinciper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Tillit är en avgörande faktor för att främja användning och tillämpning av e-handel. Genom att skapa en tillitsfull relation mellan kunden och leverantören ökar möjligheterna för lojala kunder. Tillit inom e-handel av varor uppnås genom flera faktorer, däribland tydlig struktur och konsekvent design. LÄS MER
2. Gamification inom e-handel utifrån ett kundperspektiv : En studie om hur kunden upplever gamification inom en ehandelsverksamhet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Gamification kan definieras som användning av spelelement i icke-spelkontexter. Det huvudsakliga syftet till att implementera gamification i ett system är att använda spelmekanismernas egenskaper för att motivera vissa beteenden hos människor. LÄS MER
3. Mobile e-commerce application for the West African market
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I västvärlden finns det ett överflöde av e-handel applikationer där användare kan köpa och sälja olika produkter och tjänster, både nya och använda. En del av världen där dessa applikationer inte är tillgängliga i samma skala som västvärlden är Västafrika. LÄS MER
4. The influence of macroenvironmental factors on online shopping and the use of BNPL
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In the early days of e-commerce, countries took to the phenomenon at very different speeds. Researchers proved the most important factors for this to be propensity for trust and the perceived risk of online purchases. LÄS MER
5. Tillit vid onlineshopping
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som bidrar till att konsumenter känner tillit till sina enheter vid onlineshopping. Studien avgränsas till datorer och smartphones, och den undersöker även om det finns medietekniska lösningar för att öka tilliten till enheterna. LÄS MER