Sökning: "tjänsteutveckling"

Visar resultat 21 - 25 av 96 uppsatser innehållade ordet tjänsteutveckling.

  1. 21. Service Design to Examine the Ecosystem of Safety Alarms for Elderly in Malmö City

    Master-uppsats, KTH/Produkt- och tjänstedesign

    Författare :Markus Haldosén; Max SANDGREN; [2018]
    Nyckelord :Service Design; Relationship Centered Design; safety alarms for elderly; chain of safety alarms for elderly; tjänstedesign; relationsbaserad design; trygghetslarm; trygghetskedja;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är ett projekt inom metodiken tjänstedesign som utforskar ekosystemet av aktörer i kedjan av trygghetslarm för äldre i Malmö Kommun. Syftet med detta examensarbete var att utforma förslag till tjänstekoncept som uppfyller de behov som användaren av trygghetslarmet upplever. LÄS MER

  2. 22. Teori Vs. Praktik : Kundinvolvering i tjänsteutvecklingsprocess

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Adam Hammer Pettersson; Gustaf Ljung; [2017]
    Nyckelord :Innovationsteknik; Organisation; Utvecklingsprocess; Tjänsteutveckling;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 23. HUR ESKILSTUNA STRÄNGNÄS ENERGI OCH MILJÖ ARBETAR MED UTVECKLING, IMPLEMENTERING OCH UPPFÖLJNING : EN JÄMFÖRANDE STUDIE MELLAN TEORI OCH PRAKTIK I DE OLIKA FASERNA: ETT EXAMENSARBETE.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Hampus Larsson; Lukas Thermaenius; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The thinking that a company needs to evolve itself isn’t a new thing, but has become more prominent these last few years due to the increase in information sharing and the evolving technology. This has put more pressure on companies to continuously evolve themselves and their services or products. LÄS MER

  4. 24. Kundinvolvering vid tjänsteutveckling : En studie om bankers kundinvolvering i dendigitala tjänsteutvecklingen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Per Kettis; Eriksson Filip; [2017]
    Nyckelord :Service Innovation; Customer Involvement; Digitization; Service Development; Tjänsteinnovation; Tjänsteutveckling; Digitalisering; Kundinvolvering;

    Sammanfattning : During the 21st century banks have been going through big changes due to both digitization and increase in competition from niche banks. Furthermore, there has been a decrease in customer satisfaction during the last decade. LÄS MER

  5. 25. Tjänsteutveckling i skogssektorn : en fallstudie av Södras ekonomiska rådgivning

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Jonas Samuelsson; [2017]
    Nyckelord :ekonomi; generationsskifte; intervjuer; kommunikation; kvalitativ; relationer; relationsmarknadsföring; tjänstekvalitet; utvärdering; communication; economy; evaluation; generational; interview; relations; relationship marketing; service quality; qualitative;

    Sammanfattning : Dagens tjänstesektor växer sig allt starkare vilket ställer krav på konkurrenskraftiga tjänsteerbjudanden. För skogsnäringen innebär det ett större fokus på att erbjuda helhetslösningar till skogsägarna. En tjänst som har framtiden för sig är rådgivning inför generationsskiften då 1/3 av skogsägarna är över 65 år. LÄS MER