Sökning: "tjänsteutvecklingsprocess"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet tjänsteutvecklingsprocess.

  1. 1. Improving Product - Service Development Processes in Traditional Manufacturing Firms : A Case Study of a Swedish Manufacturing Firm

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Pochara HC Pao; [2022]
    Nyckelord :Product Service Systems PSS ; Integrated Product Service Offering IPSO ; Product Development; Service Development; Servitization; Service Manufacturing Paradox; Product Service Systems PSS ; Integrated Product Service Offering IPSO ; Produktutveckling; Tjänsteutveckling; Tjänstefiering; Service Manufacturing Paradox;

    Sammanfattning : Manufacturing companies have begun developing Product Service Systems to provide customers with enhanced product-service offerings. Transitioning to a service-oriented development process allows companies to restructure risks, responsibilities, and costs normally associated with owning products. LÄS MER

  2. 2. Att kombinera service design och agila metoder i en tjänsteutvecklingsprocess : En kvalitativ fallstudie på SJ

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ellinor Lohm; Julia Månsson; [2022]
    Nyckelord :Tjänsteutveckling; tjänsteutvecklingsprocess; service design; agila metoder;

    Sammanfattning : På grund av teknikutvecklingen och digitaliseringens framfart möter dagens tjänsteföretag förändrade kundkrav och högre förväntningar. Exempelvis förväntar sig kunder personligt anpassade upplevelser och tjänster och produkter ska ha mer specifika egenskaper, certifieringar och vara hållbara. LÄS MER

  3. 3. Teori Vs. Praktik : Kundinvolvering i tjänsteutvecklingsprocess

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Adam Hammer Pettersson; Gustaf Ljung; [2017]
    Nyckelord :Innovationsteknik; Organisation; Utvecklingsprocess; Tjänsteutveckling;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Kundinvolvering i modern tjänsteutveckling : Kundens roll och bidrag i en kundcentrerad tjänsteutvecklingsprocess

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Martina Byström Öhrnell; Adam Ekström; [2016]
    Nyckelord :Customer involvement; Customer participation; New service development; Service innovation; Service design; Kundinvolvering; Tjänsteutveckling; Tjänsteinnovation; Tjänstedesign; Co-creation;

    Sammanfattning : Problemformulering: I och med kundens roll i värdeskapandet måste företag få kunskap i hur deras kunder kan involveras, och även utveckla formella processer för det. I och med tjänsternas allt större roll i världen krävs en ständig utveckling av teorier kring området. LÄS MER

  5. 5. Involvering av intressenter i utveckling av tjänstekoncept

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Johan Låås; Sebastian Ström; [2014]
    Nyckelord :Service development; Service design; Customer involvement; User involvement; Process; tjänsteutveckling; tjänstedesign; kundinvolvering; användarinvolvering; process;

    Sammanfattning : Idag skiftar industrin sitt fokus från att producera fysiska produkter till att utveckla tjänster. En ökande konkurrens på marknaden gör att företag måste använda effektiva utvecklingsprocesser för att snabbt lansera tjänster av hög kvalitet. LÄS MER