Sökning: "tourism brand image destination conclusion"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden tourism brand image destination conclusion.

  1. 1. Destination branding through local food products: The case of Südtirol / Alto Adige

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Edoardo Macelloni; Florian Felder; [2020]
    Nyckelord :Destination branding; food tourism; inverse country of origin; stakeholder collaboration; Südtirol Alto Adige; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Destination branding through local food products: The case of Südtirol / Alto Adige Date of the Seminar: 4th of June 2020 Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Florian Felder & Edoardo Macelloni Supervisor: Tommy Shih Keywords: Destination branding, food tourism, inverse country of origin, stakeholder collaboration, Südtirol / Alto Adige Thesis purpose: The purpose of this thesis is to investigate the relationship between local food products and destinations. More specifically, this thesis aims to research how local food is used as a differentiating tool in destination branding. LÄS MER

  2. 2. Platsens roll i filmen : En flerfallsstudie om destinationsvarumärken inom filmturism

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Jessica Hedström; Sara Rydhard; [2019]
    Nyckelord :Filmtourism; filmtourists; destination brands; storyline; storytelling; commercialisation; image; place identity; Filmturism; filmturister; destinationsvarumärken; storyline; storytellning; kommersialisering; image; platsidentitet;

    Sammanfattning : Syfte och Forskningsfråga Följande flerfallsstudie behandlar relationen mellan fenomenet filmturism och destinationsvarumärken. Utifrån fenomenet ställer studien frågan vilka förutsättningar film skapar för uppbyggnad av destinationsvarumärken. LÄS MER

  3. 3. Stockholm- The fashion capital of Scandinavia? : En studie i strategisk planering utifrån detaljhandelns företagsperspektiv, i samverkan med turismsektorn

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Jäderholm; Linda Holdo; Mariah Lindborg; [2013]
    Nyckelord :Retail; tourism sector; strategic planning; brand building; destination; retail marketing; Stockholm city; Detaljhandeln; turismsektorn; strategisk planering; varumärkesbyggande; destination; detaljhandelsmarknadsföring; Stockholms stad;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Stockholm – the fashion capital of Scandinavia? En studie i strategiskplanering utifrån detaljhandelns företagsperspektiv, i samverkan med turismsektorn. Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 hp, StockholmsUniversitet Författare: Linda Holdo, Hanna Jäderholm och Mariah Lindborg Handledare: Doktorand Andrea Lucarelli Nyckelord: Detaljhandeln, turismsektorn, strategisk planering, varumärkesbyggande,destination, detaljhandelsmarknadsföring, Stockholms stad Problemformulering: Handeln vill nyttja den växande turismsektorn för att vinnamarknadsandelar. LÄS MER

  4. 4. A proposed Model for Country Branding : an experimental Application on Nigeria

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Samuel Johnson Ogundipe; [2012]
    Nyckelord :Branding; Image Crisis; Rebranding; Tourism; Destination Image; Developmental Planning; Sustainable development; Country Branding Model; Nigeria;

    Sammanfattning : In the era of globalization, countries compete with each other for attention, respect and trust of potential consumers, investors, tourists, media and governments of other nations. Branding is the most powerful tool that a nation can utilize for effective differentiation strategies and for creating competitive advantage over other nations. LÄS MER

  5. 5. A Long Forgotten Jewel : Branding and Imaging of a destination

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Marco Duborija; Aida Mlivic; [2009]
    Nyckelord :imaging; branding;

    Sammanfattning : The tourism industry is constantly growing and is one of the most expansive industries today. The tourism industry generates many jobs which in they turn generate revenue for the destinations. But in order to take part of this revenue, destinations must first attract the tourists. LÄS MER