Sökning: "toy store"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden toy store.

  1. 1. A Gamification Theory : A study of loyalty enhancement in the retail context

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Radiat Hasnat; [2020]
    Nyckelord :gamification; generation Y; gamification elements; digital marketing; store attributes; product attributes; demographics; interpersonal communications; impersonal communications; engagement; store loyalty;

    Sammanfattning : Gamification is a concept that is gaining significant recognition in the field of business administration in general and marketing in particular. Gamification has been gaining the interest of researchers recently with mostof the studies being conducted during the last three years. LÄS MER

  2. 2. Småhusområdet Södra Lindbacken : ett gestaltningsförslag för samägda utomhusmiljöer i ett småhusområde där människor i alla åldrar kan trivas

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Lisa Blomkvist; Julia Åstrand; [2020]
    Nyckelord :landskapsarkitektur; gestaltningsförslag; social hållbarhet; Uppsala; bostadsnära utemiljöer; ålderspreferenser; samfälligheter;

    Sammanfattning : De gemensamma grönområdena måste vara tillräckligt attraktiva för att locka ut invånare i stadsdelar där majoriteten består av småhus med egen trädgård för att njuta av de goda effekterna som kommer från spontana möten i gemensamma utemiljöer. Syftet med denna avhandling var att undersöka preferenser för gemensamma utemiljöer hos människor i olika åldrar som bor i småhusområden och presentera detta i ett designförslag. LÄS MER

  3. 3. E-Commerce versus Store Loyalty: An Explorative Study of the Toy Industry

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :May Demangeot; Dimitri Demangeot; [2018]
    Nyckelord :store loyalty; e-commerce; brick-and-mortars; toy industry; retail;

    Sammanfattning : This study explores how brick-and-mortars toy retailer face the growing competition thatthe e-commerce is bringing to the market. It was found that the toy industry is reallysensitive to the increasing power online retailers are gaining, and that it is affecting theirstore loyalty. LÄS MER

  4. 4. Get consumers walk into the sustainability talk : an analysis of consumers' sustainability perception via business’s sustainable practice, focusing on a case study from IKEA

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Xiao Yang; [2016]
    Nyckelord :CSR; sustainability science; sustainability awareness; sustainability value; consumer; Social Sciences;

    Sammanfattning : As more and more companies are realizing the importance to integrate sustainability with their economic prosperity development, Triple Bottom Line functions as companies' Polaris to guide them to incorporate "People, Planet" considerations into their "Profit" seeking goal. Corporate social responsibility initiatives are adopted by many companies. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av displayställ för kreativa leksaker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Kajsa Phalén; Emelie Lövgren Berg; [2016]
    Nyckelord :Display stand; Toys; Kansei engineering; Fronting; Strawbees; Displayställ; Leksaker; Konstruktioner; Marknadsföring; AIDA-modellen;

    Sammanfattning : Designingenjörsstudenterna Kajsa Phalén och Emelie Lövgren Berg på Högskolan i Skövde har under våren 2016 arbetat med ett produktutvecklingsprojekt i samverkan med leksaksföretaget Strawbees. Företaget vill börja sälja sina kreativa leksaker i butik och vill därför utveckla ett säljande displayställ som ska bära produkterna. LÄS MER