Sökning: "trendigt"
Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade ordet trendigt.
1. Tiktok: En plattform för marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum: 2023-05-30Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens UniversitetFörfattare: Sofia Svedberg 97-01-06 Anna Mellberg 96-05-29 Titel: Tiktok: en plattform för marknadsföring – en kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi. Handledare: Rana MostaghelNyckelord: Sociala medier, Tiktok, Innehållsmarknadsföring, Generation Z, Influencer marknadsföring, Visuellt innehåll. LÄS MER
2. Human Digital Shadow : A Conceptual Model for Quantifying Wheel Loader Operator’s Behaviors
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Digital Twin has been a trendy topic for half a century in the engineering field but has recently been criticized for its potential infeasibility. To approach the physical-virtual dual-connection goal, Digital Shadow has been prompted to organize the data into a virtual version for driving insights and supporting decision-making. LÄS MER
3. "Det har blivit nästan trendigt att vara autentisk" : En intervjustudie om influencer marketing
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Influencer marketing (IM) har blivit en allt vanligare marknadsföringsstrategi. Tidigare forskning belyser att fenomenet autenticitet är en växande trend på sociala medier, vilket således är av intresse att studera vidare. LÄS MER
4. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER
5. Investigation regarding the Performance of YOLOv8 in Pedestrian Detection
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Autonomous cars have become a trending topic as cars become better and better at driving autonomously. One of the big changes that have allowed autonomous cars to progress is the improvements in machine learning. Machine learning has made autonomous cars able to detect and react to obstacles on the road in real time. LÄS MER