Sökning: "triangulerande"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet triangulerande.

  1. 1. Hur byggbranschen är i gasen : Om medvetenheten och byggsektorns utsläpp av växthusgaser

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Alva Larsson; [2022]
    Nyckelord :Construction industry; Construction sector; Emissions; Greenhouse gases; Climate impact; Byggbranschen; Byggsektorn; Utsläpp; Växthusgaser; Klimatpåverkan;

    Sammanfattning : Det här arbetet är forskningsresultatet av den studie som genomförts för att försöka hitta de gemensamma nämnarna mellan byggbranschen och klimatkrisen. Under den utbildning som författaren erhållit har stora delar av undervisningen varit kopplad till branschens klimatpåverkan och den obefintliga klimatmedvetenhet som branschen tycks ha. LÄS MER

  2. 2. Covid-19 pandemins påverkan på kundupplevelsehantering : En studie inom svensk hemelektronik

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :David Berkowicz; Filip Lindgren; [2021]
    Nyckelord :Customer experience management; Pandemic; Covid-19; Consumer electronics; E-commerce; Physical store; Click-and-collect; In-store pick-up; Curbside delivery; Live shopping; Video shopping; Kundupplevelsehantering; Pandemi; Covid-19; hemelektronik; E-handel; Fysisk butik; Click-and-collect; Hämta i butik; Hämta utanför butik; Liveshopping; Videoshopping;

    Sammanfattning : Denna studie är en undersökning om hur Covid-19 pandemin har förändrat kundupplevelsehantering för svensk hemelektronikhandel. Vidare undersöks hur svenska hemelektronikföretag och konsumenter svarat och agerat på dessa förändringar. Forskningen har använt triangulerande datainsamlingsmetoder. LÄS MER

  3. 3. Utmaningar med icke-standardiserade arbetsprocesser : En fallstudie på ett växande företag inom tillverkningsindustrin

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Nasrin Karimi; Yassmin Kasem; [2021]
    Nyckelord :SMF; Lean; slöserier; standardisering; arbetsprocesser; demontering; växande; förändring; utmaningar;

    Sammanfattning : Syfte - Syftet med studien är att undersöka vikten av standardisering hos växande små till medelstora (SMF) tillverkande företag. För att besvara studiens syfte har två frågeställningar formulerats.  1. Vilka svårigheter finns det i att följa en process inom växande SMF? 2. LÄS MER

  4. 4. Vad skapar en ”match made in heaven”? En kvalitativ studie av fyra samarbeten mellan personliga varumärken och produktvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Angelica Olsson; Julia Persson; [2018]
    Nyckelord :Co-branding; Matchning; Personligt varumärke; Influencer Marketing; Produktinvolvering; Strategisk kommunikation; Image; Målgrupp; Branschområde.; Social Sciences;

    Sammanfattning : I och med det ökande användandet av sociala medier och en misstro till traditionell reklam har varumärkesstrategin Influencer marketing utvecklats. Influencers är personliga varumärken som tillsammans med produktvarumärken ingår i ett samarbete, så kallat co-branding. LÄS MER

  5. 5. Optiska Time-of-Flight sensorer kan användas för att mäta steghöjd och stegbredd under gång : En utvärdering av sensorer i en laborativ och reell miljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Agnes Edman; [2017]
    Nyckelord :Optisk Time-of-flight; gånganalys; stegbredd; steghöjd;

    Sammanfattning : In some medical cases it is of interest to study a persons gait. This can be done in several different ways, both simple and advanced. A project has been done at the department Medicinsk Teknik - Forskning och Utveckling at the University Hospital of Umeå. LÄS MER