Sökning: "trovärdig hemsida"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden trovärdig hemsida.

  1. 1. Certifierat fiske som lösning på komplexa problem : En kvalitativ studie om hur MSC konstruerar sin hållbarhetskommunikation.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fanny Petersson; Lina Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability communication; dimensions of sustainability; non-profit organization; Marine Stewardship Council; Hållbarhetskommunikation; hållbarhetsdimensioner; icke-vinstdrivande organisation; Marine Stewardship Council;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie där syftet var att bidra med kunskap kring hur icke-vinstdrivande organisationer konstruerar hållbarhetskommunikation, detta genom att undersöka hur Marine Stewardship Council [MSC] konstruerar sin hållbarhetskommunikation utifrån hållbarhetsdimensionerna: ekonomisk-, social- och ekologisk hållbarhet. Detta genom en riktad kvalitativ innehållsanalys av MSC:s externa kommunikation från deras hemsida och instagramkonto. LÄS MER

  2. 2. Förmedling av Corporate Social Responsibility inom den svenska klädindustrin : En jämförelse av fyra svenska stora företags Instagram, hemsida och hållbarhetsrapporter

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Erika Persson; Alexandra Ragnarsson; [2020]
    Nyckelord :CSR; Klädindustri; Förmedling; Hållbarhetsrapportering;

    Sammanfattning : Denna studie avsåg att undersöka hur företag kommunicerar och förmedlar CSR till sina intressenter, med fokus på företag inom den svenska klädindustrin. Genom en kvalitativ fallstudie av tre olika källor, Instagram, hemsida och hållbarhetsrapport, för fyra svenska företag utfördes en analys. LÄS MER

  3. 3. Att utforma en kampanj i syfte att attrahera hållbara aktörer

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Mia Bergvall; Louise Björklund; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hållbar kommunikation har blivit ett allt mer vanligt begrepp. Företag tycks dock ha svårt att berätta om sitt hållbarhetsarbete på ett trovärdigt sätt. Alltför många lyfter fram enskilda hållbara handlingar samtidigt som deras övriga arbete lämnar en del att önska. LÄS MER

  4. 4. Influencers och recensioner från ett trovärdighets-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johannes Gården Hurtig; Mathias Hurtig; [2018]
    Nyckelord :Word-of-mouth; online word-of-mouth; influencer; online reviews; digitized marketing; trustworthiness; e-trust.; Word-of-mouth; online word-of-mouth; influencer; recensioner online; digitaliserad marknadsföring; trovärdighet; e-trust.;

    Sammanfattning : Marknadsföring idag ser inte ut som den har gjort tidigare, digitaliseringen har medfört en stor förändring och många nya möjligheter för företag och privatpersoner att marknadsföra sig. Word-of-mouth har gått från att vara mellan två eller flera personer i en konversation där exempelvis en produkt eller tjänst diskuterats. LÄS MER

  5. 5. Deltagande design för trovärdig webbdesign : en undersökning med fokus på spelrelaterade mediesajters trovärdighet vid ett första intryck

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Sannie Jönsson; [2016]
    Nyckelord :Trovärdighet; tillförlitlighet; participatory design; webbdesign;

    Sammanfattning : Det finns enorma mängder information att finna på nätet i dagsläget, allt ifrån nyheter till historia, och allt i en rad olika format på en hissnande mängd olika typer av sajter. Att ses som en tillförlitlig informationskälla är därför inte lätt i dagens medialandskap. LÄS MER