Sökning: "trovärdighet och tillförlitlighet"
Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden trovärdighet och tillförlitlighet.
1. Empatisk men opartisk : en kvalitativ studie om socialsekreterares hantering av empati och objektivitet i yrkesutövningen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur socialsekreterare hanterar de yrkesmässiga kraven på att vara både empatiska och objektiva i klientnära arbete. Målet med uppsatsen var även att ge insikt i hur empati och objektivitet används i arbetet med klienter. LÄS MER
2. Utmaningar och möjligheter ett företag kan möta vid rebranding och repositioning : En kvalitativ studie som undersöker utmaningar och verktyg företag inom finansbranschen kan använda vid rebranding och repositioning
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Finansbranschen utmärker sig som en bransch med höga krav på tillförlitlighet och trovärdighet. En grundförutsättning för finansföretagens överlevnad är kundens fortsatta förtroende där varumärket har en avgörande roll. LÄS MER
3. Förklaringsbördan i bevisvärderingen: Om förklaringsbördans lämplighet i straffprocessen sett till bevisrättsliga regler och rättspsykologisk forskning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I svensk rätt men även av Europadomstolen har det ansetts möjligt att tillmäta en tilltalads tystnad eller icke trovärdiga förklaring en för denne negativ bevis-verkan genom åläggandet av en förklaringsbörda. Uppsatsens syfte är att un-dersöka om denna förklaringsbörda i ljuset av bevisrättsliga principer samt rättspsykologisk forskning är lämplig att använda i brottmål. LÄS MER
4. Artificiell intelligens i informationsförmedlarens arbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The introduction of ChatGPT to the public in November 2022 garnered significant media attention, sparking debates about the future impact of AI systems on humanity. This phenomenon has prompted discussions on ethical considerations in AI development and the challenge of distinguishing between AI-generated and human-created content. LÄS MER
5. Influencers trovärdighet : En kvalitativ studie om hur influencers storlek påverkar deras trovärdighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The purpose of this study is to investigate whether the number of followers affects an influencer's credibility using Ohanian's credibility model (1990). The study contributes to an understanding of how the size of influencers affects the followers' intake of information from influencers. LÄS MER