Sökning: "trovärdighet sociala medier"

Visar resultat 16 - 20 av 139 uppsatser innehållade orden trovärdighet sociala medier.

  1. 16. En analys av hur svenska modeföretag arbetar med transparens av sin värdekedja : I kommunikation mot slutkonsument

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Michaela Johansson; Lova Carlsson; [2022]
    Nyckelord :Transparency; textile value chain; end consumer; communication; producer responsibility; sustainability; textile industry; slow fashion; Transparens; textila värdekedjan; slutkonsument; kommunikation; producentansvar; hållbarhet; textilindustri; slow fashion;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur svenska modeföretag arbetar med transparens av sin värdekedja för att kommunicera de sociala- och miljömässiga avtryck som verksamheten medför. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra till ökad kunskap om hur trovärdighet och tydlighet kan uppnås/användas för att förbättra kommunikationen från företag till konsument. LÄS MER

  2. 17. Hur slutar berättelsen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Fanny Nilsson; Eleonora Bladh; [2022]
    Nyckelord :digital varumärkeskommunikation; storytelling; onlinedejting; extern kommunikation; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tinder is one of the world's leading online dating platforms, and they have become known for its "Swipe right" invention. Bumble has the same founder as Tinder but focuses on challenging the rules of dating and giving women control over online dating. LÄS MER

  3. 18. Valet av ett köp! : En studie om konsumenters köpbeteende i samband med influencer marketing.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebru Erdal; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Credibility; Attitude; Word-of-mouth; Consumers buying behavior; Influencer marketing; Trovärdighet; Attityd; word-of-mouth; Konsumenters köpbeteende;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how attitude and credibility have an impact on consumers' buying behavior in connection with influencer marketing. Thus, the study aims to investigate which of the phenomena influencer marketing and WoM are reported to affect consumers' buying behavior to the highest degree. LÄS MER

  4. 19. With great power comes great social responsibility

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Eric Björklund; Johan Börjesson; [2022]
    Nyckelord :CSR; Trustworthiness; Trust; Transparency; Authenticity; Euphemisms; Social Media; CSR; Trovärdighet; Tillit; Transparens; Äkthet; Eufemismer; Sociala Medier;

    Sammanfattning : The overall vagueness of words and sentences can show differences in meaning and perceptions. Applying this to Corporate Social Responsibility (CSR) initiatives can end up being misleading, especially in an online setting such as social media, which has shown as a preferable medium for these kinds of messages. LÄS MER

  5. 20. Informationsinhämtning under pandemi : Enkätstudie om informationsinhämtningen hos folk i vår närhet under pandemins början och nuläge

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Olle Henriksson; Solomon Okafor; [2022]
    Nyckelord :Warningphase; Recoilphase; information retrieval; crisis communication; two-step flow theory; people in our vicinity; Varningsperioden; rekylperioden; informationsinhämtning; kriskommunikation; tvåstegshypotesen; folk i vår närhet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats var att undersöka informationsinhämtningen hos folk i vår närhet angående COVID-19. Vi ville veta vilken plattform dessa människor får/fått sin primära information under dessa två perioder, men också få en förståelse kring vilka informationskällor som de tycker/tyckte vsr viktigast för dem. LÄS MER