Sökning: "trovärdighet sociala medier"

Visar resultat 21 - 25 av 139 uppsatser innehållade orden trovärdighet sociala medier.

  1. 21. Hur upplever mottagarna audiovisuell information på TikTok?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Josefine Ahlin; [2022]
    Nyckelord :TikTok; generation Z; audiovisual information; communication forms; information processing; engagement; feminism; narrative; rhetorical impact; TikTok; generation Z; audiovisuell information; kommunikationsformer; informationsbearbetning; engagemang; feminism; narrativ; retorisk påverkan;

    Sammanfattning : TikTok är en sociala medier-plattform där användarna kan publicera korta videoklipp. Applikationen används idag av över 1 miljard människor. Plattformen erbjuder funktioner som främjar interaktion och kunskapsutbyte mellan användarna. LÄS MER

  2. 22. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ikraan Ilmi Awad; Isac Rojas; [2022]
    Nyckelord :Electronic word of mouth; eWOM; hotel bookings; online reviews; purchase decision process; purchase decision; Elektronisk word of mouth; eWOM; hotellbokningar; onlinerecensioner; köpbeslutsprocessen; köpbeslut;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER

  3. 23. Att göra som alla andra men ändå sticka ut?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Olivia Kroon Josefsson; Tilda Thingvall; [2022]
    Nyckelord :influencer marketing; social media; brand credibility; risk; media noise.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Purpose: This bachelor thesis aims to study how fashion companies in Sweden work with influencer marketing as a tool to strengthen their brand awareness and credibility in social media, and their view on difficulties and risks with the strategy. By investigating the subject we aim to contribute to the knowledge of how companies in the fashion industry can use influencer marketing to strengthen their brand as well as bringing awareness to the challenges with the strategy in conjunction to the strenghts. LÄS MER

  4. 24. Influencers i marknadsföring : En kvantitativ studie om influencers påverkan på konsumenters köpintention

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felix Idevall; Alan Naib; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala medier har idag en enorm påverkan på konsumenter på grund av digitaliseringens framfart. En bidragande kraft till konsumtion via sociala medier är fenomenet influencers. LÄS MER

  5. 25. Health Communication on TikTok : A Qualitative Study of Credibility on A Humorous Platform

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Isabelle Lid Rosenholm; [2022]
    Nyckelord :health communication; TikTok; credibility; humour; covid-19; pandemic; hälsokommunikation; TikTok; trovärdighet; humor; covid-19; pandemi;

    Sammanfattning : The video-sharing platform TikTok has gained popularity over the last few years. During the recent Covid-19 pandemic, TikTok was implemented in health communication strategies to target a younger audience. The platform's humorous and entertaining jargon is somewhat contradictory to the intentions of health communication. LÄS MER