Sökning: "trumundervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet trumundervisning.

  1. 1. Individualiserad undervisning, en metod för störreövningsmotivation? : En kvalitativ studie om elevers upplevelser av individualiseradtrumundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Jesper Andersson Kieksi; [2022]
    Nyckelord :individualiserad undervisning; trummor; motivation; övning;

    Sammanfattning : Den här studien tar sin utgångspunkt i tidigare forskning som indikerar att individualiseradundervisning bidrar till en mer motiverande och stimulerande undervisning. Studiens syfte äratt undersöka hur individualiserad trumundervisning påverkar elevers motivation till att öva. LÄS MER

  2. 2. Trumsetsundevisning i grupp : En studie om meningserbjudanden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Johannes Sidenqvist; [2022]
    Nyckelord :Gruppundervisning; trumsetsundervisning; instrumentalundervisning; meningserbjudanden; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utifrån ett sociokulturellt perspektiv bidra med ökad förståelse för meningserbjudanden i gruppundervisning i trumset. Studien söker svar på hur meningserbjudanden tar sig uttryck i samtal om gruppundervisning med trumpedagoger. LÄS MER

  3. 3. Trumundervisning på gymnasiet : En studie av hur gymnasielärare arbetar med kursen ’Instrument eller Sång 1’ utifrån instrumentet trummor

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Joakim Sandén; [2022]
    Nyckelord :gymnasiet; musik; trummor; lärarens perspektiv; trumundervisning; instrument och sång; estetiska programmet;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar trumlärares arbete inom kursen ’Instrument och sång 1’ på gymnasiet med inriktning trummor. Studien berör musikämnet då kursen är en del av ämnet musik i gymnasieskolan. LÄS MER

  4. 4. "Men vad händer om allt blir digitaliserat?" : En kvalitativ studie om trumlärares syn på digitala verktyg i trumundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Mattias Nygren; [2021]
    Nyckelord :Digitala verktyg; artefakter; digital kompetens; instrumentundervisning; trumundervisning; trumset; trummor; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Föreliggande studie ämnar att med utgångspunkt i ett sociokulturellt perspektiv synliggöra och problematisera trumlärares syn på digitala verktyg i trumundervisning. För att undersöka detta genomfördes sju enskilda semistrukturerade intervjuer med trumlärare från gymnasieskolor med estetiska program. LÄS MER

  5. 5. Att spela in sig själv! - En studie i hur fyra trumslagare använder sig av inspelningsteknik i sin undervisning och egen övning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Edvin Hjertqvist; [2018]
    Nyckelord :inspelning; lärande; musikerpsykologi; trumundervisning; utveckling; musikpedagogik; utbildningsvetenskap; development; drum teaching; learning; music psychology; recording; music education; educational science; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka hur fyra trumslagare använder sig av inspelningsteknik i sin undervisning och sin egen övning samt hur det påverkar lärandet. Detta har undersökts genom semi-strukturerade intervjuer med fyra informanter som alla har undervisat på estetiska program och högre musikutbildningar. LÄS MER