Sökning: "tv-avgift"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet tv-avgift.

  1. 1. TV-avgift för internet och Europakonventionens artikel 10

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Otto Neppelberg; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Tv-avgift för alla : En kvalitativ diskursanalys utifrån mediernas rapportering om Radiotjänsts ändring av tv-licensen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Johan Eriksson; Sofie Lindkvist; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Hur SVT kan använda CSR för att få unga vuxna att betala TV-avgift : TV-avgift ur ett CSR-perspektiv

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Jonathan Sobin; Emelie Utterström; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppgiften var att genomföra ett projekt inom begreppet Corporate Social Responsibility [CSR]. CSR är ett begrepp som inte har en entydig betydelse. Det handlar om ekonomiskt, socialt och miljömässigt ansvar men varje företag måste skapa sin egen definition och bestämma hur de vill arbeta med CSR-relaterade frågor. LÄS MER

  4. 4. Kampen om den unga publiken : public service kanalerna - TV4 - övriga kommersiella kanaler

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Emmeli Kidd; [2007]
    Nyckelord :barnprogram; public service; kommersiella tv-kanaler;

    Sammanfattning : Mitt examensarbete behandlar frågeställningen om hur synen på ett bra barnprogram skiljer sig åt hos public service kanalerna, TV4 och övriga kommersiella kanaler? Detta berör också frågor om vem som egentligen avgör vad som är bra barnprogram; är det producenterna eller mottagarna? Jag har valt den här frågeställningen där för att jag har en nyfikenhet på och ett intresse av hur barnprogrammen skiljer sig mellan kanalerna och hur de kommer att se ut i framtiden. Public Service syftar till att ge allmänheten en särskild sorts berikande programutbud inom radio- eller teveverksamhet. LÄS MER