Sökning: "twice- exceptional"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden twice- exceptional.
1. Hur kan 2E-elever stöttas i sin läsutveckling?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Twice Exceptional students, gifted students with learning disabilities, run a higher risk of becoming homebound and leaving primary school without grades. Supporting Twice Exceptional students in their reading development is a tricky track and research results are very limited. It is therefore necessary to contribute to new knowledge in the field. LÄS MER
2. Reol
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Kvicksund can attract with exceptional proximity to Lake Mälaren with its long shorelines. Even so, access is still beyond the reach of most people. Just to the south of Kvicksundsbron, below the train station and in the heart of the community, I have therefore chosen to place my project. LÄS MER
3. Skolutveckling med kognitionen i fokus : framgångar och utmaningar i att möta elevers olikheter och likheter
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : The purpose of the study is to acquire knowledge and understanding of successful school development, with a focus on students' cognitive abilities. The survey focuses on the implementation of development work and its effects on the organization and students' development. LÄS MER
4. Att arbeta med elever med särskild begåvning och ASD : Fenomenet Twice Exceptional i skolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Särbegåvning och samverkan : En intervjuundersökning av föräldrar och lärare till särbegåvade elever
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Studiens syfte är att belysa och diskutera hur undervisande lärare och föräldrar till särbegåvade elever med eller utan diagnos upplever samarbetet mellan skolan och hemmet. För att ta reda på hur det förhåller sig används en kvalitativ intervjumetod, tre föräldrar till särbegåvade elever med eller utan diagnos och tre lärare intervjuades. LÄS MER