Sökning: "twitter."
Visar resultat 1 - 5 av 967 uppsatser innehållade ordet twitter..
1. Svensk Satir i Flux: En Tidsresa från Papper till Pixel. En semiotisk analys om hur satiren i Sverige har ändrats över tid
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to examine the satire climate in Sweden. In the 1970’s, satire art was frequently published in Swedish newspapers in contrast to today where satire art is barely existent in newspapers. LÄS MER
2. Influencers in Confinement : Measuring Covid-19’s Impact on Leadership in Pro- Eating Disorder Twitter Communities
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutet för analytisk sociologi, IASSammanfattning : The Covid-19 pandemic presented unprecedented challenges, with global lockdowns impacting individuals on a profound scale. Many took to social media to cope with feelings of anxiety and isolation. LÄS MER
3. Kris och Narrativ: En kvalitativ studie av buffers användning i Manchester Uniteds kriskommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In organized sports, Buffers play a bigger role within crisis communications than other industries. These buffers can relieve or intensify a crisis depending on the welfare of the organization's reputation. LÄS MER
4. STRATEGISKA OFFER : En kvalitativ intervjustudie om svenska riksdagsledamöters roll i dragkampen mellan medielogik och politisk logik på sociala medier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Social media has contributed to a democratization of public discourse. The down side is that it also means a dependency of social media where the logic of different platforms governs the public discourse. LÄS MER
5. TACOFREDAG OCH JESUS – KAN MAN SKÄMTA OM ALLT? En studie om kommunikation och humor med utgångspunkt i Svenska kyrkans Twitterkonto.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : Communication is key to interactions between people, in person as well as online. Humor used well can contribute to this. This case study examines how the Swedish church uses humor to communicate on Twitter and how their tweets are received. LÄS MER