Sökning: "typifiering"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet typifiering.
1. “Är du en sån där?” : -En kvalitativ studie om HR-arbetarnas yrkesidentitet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : A common conversation starter is to ask for someone's working title, this title is then often used as a label to define an individual. To label an individual affects how they perceive themself both at work and outside of work. Therefore work plays a big part in an individual's life and is also strongly connected to one's identity. LÄS MER
2. ”Vad är alternativet?” : SiS-personals perspektiv på placeringar vid psykiatriska tillstånd
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Socialt arbeteSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur behandlingspersonal på SiS-institutioner uppfattarvillkoren för att behandla tvångsomhändertagna ungdomar med psykiatriska tillstånd. Enskilda intervjuer med behandlingspersonal från SiS-institutioner har genomförts. LÄS MER
3. MUSIK FÖR HÄLSA En intervjustudie om hur musikterapi upplevs och uppfattas ur ett individperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : The purpose of this essay is to investigate how individuals use music for therapeutic purposes that has affected their health. Issues that relate to music therapy as treatment, music as a tool for everyday life and music as a tool for positioning themselves to their world. LÄS MER
4. Vårdnadshavarnas perspektiv på förskolans uppdrag och kommunikation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vårdnadshavares perspektiv på förskolans uppdrag och hur förskolan lyckas kommunicera detta uppdrag utåt. Vi fokuserar på följande målområden: literacy, matematik och naturvetenskap. LÄS MER
5. "Vi upplever ditt barn så här på förskolan" : En kvalitativ studie gällande förskollärares beskrivningar av utvecklingssamtalen i förskolan.
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Varje år ska ett utvecklingssamtal genomföras med barnets vårdnadshavare i förskolan, därför har ett intresse växt fram hur dessa samtal utformas. Syftet med studien är att bidra med kunskap om förskollärares beskrivningar av hur de arbetar med utvecklingssamtal i förskolan samt undersöka vad de väljer att förmedla till barnets vårdnadshavare. LÄS MER