Sökning: "typografi"

Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade ordet typografi.

  1. 1. Att förpacka en positiv association - Att designa en kondomvarumärkesförpackning som ger positiva associationer och genom det minskar det jobba i en köpsituation för ungdomar

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och InformationsteknikLinköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Lisa Blyckert; [2017]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesbyggande; designprocess; associationer; varumärkesassociationer; kondomer; ungdomar; kondomförpackning; varumärkeskommunikation; grafisk design; GDK; exjobb;

    Sammanfattning : Kondomer är ett preventivmedel som både skyddar mot sexuellt överförbara sjukdomar och graviditet, det kan användas av alla och är enkelt att få tag på. Ändå är Sveriges ungdomar bland de sämsta i Europa på att använda kondomer. Det är pinsamt, säger många. Pinsamt att prata om, pinsamt att inneha och pinsamt att köpa. LÄS MER

  2. 2. Företagspresentation : Med WordPress och typografi

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologi

    Författare :Ken Bergman; [2017]
    Nyckelord :Webbutveckling; CSS; HTML; PHP; WordPress; Typografi; Användbarhet; företagspresentation;

    Sammanfattning : Målet med detta projektet har varit att utveckla en webbplats åt ett företag med webbutveckling och användbarhet som kärnverksamhet. För att knyta designen och layouten till företagets verksamhet, så har projektet valt att titta på vad typografi för webb innebär, och hur det kan implementeras på webbplatsen. LÄS MER

  3. 3. Retorik i reklam

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Felicia Karlsson; [2017]
    Nyckelord :rhetoric; ethos; logos; pathos; situated knowledge; accountability; retorik; ethos; logos; pathos; situerad kunskap; accountability;

    Sammanfattning : Jag vill med det här kandidatarbetet undersöka om Aristoteles retoriska element är relevanta idag i reklam på digitala plattformar. Hans element är ethos, logos och pathos. Ethos handlar om karaktärer, t.ex. LÄS MER

  4. 4. Formgivning av varumärke för ett livsstilsföretag: Hur en logotyp kan utformas för att tilltala en konsument med en aktiv livsstil

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och InformationsteknikLinköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Lisa Fridholm; [2017]
    Nyckelord :grafisk design; typografi; färg; sport; aktiv livsstil; livsstil; formgivning; design;

    Sammanfattning : Studien syftar till att, genom forskning genom design, undersöka hur en del av ett varumärke, i form av en logotyp, kan formges för ett livsstilsföretag på den svenska marknaden. Få studier har tidigare utförts inom ämnet varumärken för livsstilsföretag, vilket är anledningen till att tidigare forskning om varumärkesidentitet och generell utformning av logotyper användes. LÄS MER

  5. 5. Klassiker i ny förpackning. Bokdesign och konsumtionskulturens individualisering, 1940-2016

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap; Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Felicia Vikman; Alma Lindström; [2017]
    Nyckelord :Individualisering; meningsskapande marknadsföring; sinnesmarknadsföring; romanomslag; bokformgivning; grafisk design; semiotisk bildanalys; visuell retorik;

    Sammanfattning : Problemformulering: Det är många som spekulerat kring varför försäljningen av tryckta böcker ökar när allting verkar peka mot en total digitalisering av medier. Även försäljningen av klassiska böcker har ökat, och att de ständigt görs i nya utgåvor och får ta plats i bokhandlarna styrker detta. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet typografi.

Din email-adress: