Sökning: "undersökande verksamhet"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden undersökande verksamhet.

  1. 1. Några förskollärares och vårdnadshavares uppfattningar om arbetet med särskilt stöd i förskolan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Jennifer Jaconelli; Elin Toftered; Tilda Johansson; [2024-03-26]
    Nyckelord :Barn i behov av särskilt stöd - Förskollärare - Vårdnadshavare - Uppfattningar;

    Sammanfattning : Enligt både styrdokument och skollagen så framkommer det att barn i behov av stöd ska få det stödet de är i behov av. Det som inte står skrivet är hur detta arbete ska bedrivas, det kan tolkas som att det är upp till varje verksamhet. Det råder många frågetecken kring hur arbetet ska se ut. LÄS MER

  2. 2. Estetiska och Kreativa Uttrycksformer i Engelskundervisningen : En kvalitativ undersökning

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emilia Brodén; [2024]
    Nyckelord :Pedagogik; estetiska uttrycksformer; kreativa uttrycksformer; drama i engelskundervisningen; lärares arbete;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur engelsklärare i grundskolans årskurs 4-6 arbetar med estetiska och kreativa uttrycksformer med fokus på drama i sin undervisning. Internationell forskning (Desai 2020, Al-Ghasab 2022) visar att drama som metod använts med positiva resultat för elevers inlärning av engelska som främmande språk. LÄS MER

  3. 3. Estetiska och Kreativa Uttrycksformer i Engelskundervisningen : En kvalitativ undersökning

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emilia Brodén; [2024]
    Nyckelord :Pedagogik; estetiska uttrycksformer; kreativa uttrycksformer; drama i engelskundervisningen; lärares arbete;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur engelsklärare i grundskolans årskurs 4-6 arbetar med estetiska och kreativa uttrycksformer med fokus på drama i sin undervisning. Internationell forskning (Desai 2020, Al-Ghasab 2022) visar att drama som metod använts med positiva resultat för elevers inlärning av engelska som främmande språk. LÄS MER

  4. 4. ”Det som har skett kan jag inte glömma” – Arpilleras i exil av Cecilia Valdés och Salvador Allende-kommitténs ateljé

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Anais Constantino Figueroa; [2023]
    Nyckelord :Arpilleras; exil; Edward W. Said; textilhantverk; Sara Ahmed; Wendy Brown; semiotik; diaspora; Chile; Cecilia Valdés.;

    Sammanfattning : Studien undersöker relationen mellan skapandet av arpilleras och erfarenheten av exil utifrån konstnären Cecilia Valdés och den politiska och konstnärliga organisationen Salvador Allende-kommitténs ateljé. I relation till exil behandlar frågeställningarna följande ämnen: motivval, skapandets syfte för individen i exil och exilens påverkan på den skapande erfarenheten. LÄS MER

  5. 5. ”Det som har skett kan jag inte glömma" – Arpilleras i exil av Cecilia Valdés och Salvador Allende-kommitténs ateljé

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Anais Constantino Figueroa; [2023]
    Nyckelord :Arpilleras; exil; Edward W. Said; textilhantverk; Sara Ahmed; Wendy Brown; semiotik; diaspora; Chile; Cecilia Valdés.;

    Sammanfattning : Studien undersöker relationen mellan skapandet av arpilleras och erfarenheten av exil utifrån konstnären Cecilia Valdés och den politiska och konstnärliga organisationen Salvador Allende-kommitténs ateljé. I relation till exil behandlar frågeställningarna följande ämnen: mottival, skapandets syfte för individen i exil och exilens påverkan på den skapande erfarenheten. LÄS MER