Sökning: "undersökning kundnöjdhet"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden undersökning kundnöjdhet.

  1. 1. Kundorienterad programvaruutveckling : En undersökning av åtgärder för att öka uppgraderingsfrekvensen och tillfredsställa kundernas behov

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Esmeralda Barpetrus; Amanda Nikamo; [2023]
    Nyckelord :dmaic; communication; customer involvement; customer satisfaction; software development; six sigma; total quality management; dmaic; kommunikation; kundinvolvering; kundnöjdhet; offensiv kvalitetsutveckling; programvaruutveckling; sex sigma;

    Sammanfattning : Denna fallstudie har utförts på ett programvaruföretag där majoriteten av kunderna ännu inte har uppgraderat till den senaste versionen av programvaran. Studiens syfte var att identifiera de underliggande orsakerna till detta, identifiera eventuella processgap samt föreslå åtgärder för att bättre tillfredsställa kundernas behov. LÄS MER

  2. 2. Påverkan av användarrecensioner på konsumentens beslutsprocess : En studie baserat på en kvantitativ undersökning om hur användarrecensioner påverkar konsumenters beslutsprocess vid val av produkter och tjänster online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Reveman Felix; Leo Listerman; [2023]
    Nyckelord :User reviews; Consumer decision-making process; Purchase decisions; Marketing; Consumer behavior; E-commerce; Customer satisfaction; Användarrecensioner; Konsumenters beslutsprocess; Köpbeslut; Marknadsföring; Konsumentbeteende; E-handel; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker användarrecensioners påverkan på konsumenters beslutsprocess vid köp av produkter eller tjänster och faktorer som påverkar förtroendet för dessa recensioner. Studien visar att användarrecensioner har en betydande inverkan på konsumenters köpbeslut, med subjektiva normer och upplevd beteendekontroll som viktiga faktorer i beslutsprocessen. LÄS MER

  3. 3. Integrerad Marknadskommunikation : En kvalitativ undersökning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Christos Antonopoulos; Nartan Abzakh; Alexander Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation; IMC; taktisk koordinering; strategisk koordinering; utvärdering; utveckling; prioritering;

    Sammanfattning : Idag ser marknadsföringsverktygen tillgängliga för organisationer annorlunda ut i jämförelse med 20 år sen. Digitala utvecklingen har inneburit nya möjligheter för organisationer att interagera med sin omvärld på ett sätt som skapar värde för såväl organisationen som dess intressegrupperingar. LÄS MER

  4. 4. Portfolio Försäkra Beredskapen för digital tjänsteinnovation i ett försäkringsförmedlingsföretag.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Stefans Inkovs; Miran Abdullah; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; RPA - Robotic Process Automation; Digital Service Development; Innovative Technology; Insurance Sector; Portfolio Insurence; Customer Experience; Technological Innovation; Customer Loyalty; Sustainable Growth; Competitive Advantage; Cost Reduction; Technological Competency; Insurance Brokerage; Artificiell Intelligens; RPA - Robotprocessautomatisering; Digital Tjänsteutveckling; Innovativ Teknologi; Försäkringssektorn; Portföljförsäkring; Kundupplevelse; Teknologisk Innovation; Kundlojalitet; Hållbar Tillväxt; Konkurrensfördel; Kostnadsminskning; Teknologisk Kompetens; Försäkringsförmedling;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker utvecklingen av digitala tjänster och integrationen av innovativ teknik hos försäkringsförmedlingsföretaget Portfolio Försäkra. Under de inledande diskussionerna med VD, Andreas Adolfsson, noterades att företaget hade vissa luckor i sitt digitala tjänsteutbud och saknade användning av innovativ teknik. LÄS MER

  5. 5. Mänskliga Designsignaler i Chattbottar : En undersökning om de möjligheter chattbottar kan erbjuda och om mänskliga designsignaler har en påverkan på kundnöjdheten och kundupplevelsen inom kundtjänst

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jeffrey Dominic Tuazon Tepico; [2022]
    Nyckelord :Chatbot; human design cues.; chattbott; kundtjänst; mänskliga designsignaler; antropomorfism; kundupplevelse; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa undersökning har haft som mål att ta reda på vilka möjligheter chattbotten som teknik kan bidra med inom kundtjänst och om mänskliga designsignaler i chattbottar kan bidra till bättre kundupplevelse och kundnöjdhet. Syftet är att skapa en förståelse kring vilken inverkan mänskliga designsignaler har på kundupplevelsen och kundnöjdhet och om dessa mänskliga designsignaler har en större påverkan i jämförelse med en chattbott utan mänskliga designsignaler. LÄS MER