Sökning: "undersökningsdeltagare"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade ordet undersökningsdeltagare.
1. Duger alla i krig? Attityder till försvarsrelaterade könsroller under externt hot
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Med bakgrund i den pågående Ukrainakonflikten har denna undersökning intresserat sig av synen på könsroller under ett externt hot. Frågeställningen formulerades till: Hur ser människors attityder mot försvarsrelaterade könsroller ut under ett externt hot? För att göra detta konstruerades en skala för att mäta attityder mot försvarsrelaterade könsroller (AKF). LÄS MER
2. Familjefunktion efter familjerådgivning:En jämförelse mellan traditionell familjerådgivning och familjerådgivning med Feedback Informerad Terapi
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaperSammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka om skattad familjefunktion påverkades av parsamtal på familjerådgivning och om det förelåg någon skillnad i behandlingsutfall mätt med SCORE-15 beroende på om deltagarna gått i sedvanlig familjerådgivning eller familjerådgivning med inkludering av Feedback Informerad Terapi (FIT). Åttiotvå deltagare skattade familjefunktion vid inledning av familjerådgivningen. LÄS MER
3. Musikaliska klichéer i digitala spel : En undersökning om hur klichéer i spelmusik påverkar perception av miljöer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Undersökningens mål var att reda på huruvida musikaliska klichéer kan påverka människors perception av olika miljöer. Information om klichéer och musikaliska element från barocken, kinesisk musik, och afrikansk musik samt annan relevant forskning användes som arbetets bakgrund. LÄS MER
4. Marknadsstrategier på skolmarknaden : En kvalitativ studie om marknadsföring i gymnasieskolor
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med undersökningen är att skapa förståelse för hur gymnasieskolor marknadsför sig i dagens skolmarknad. Teori: Den teoretiska referensramen i denna kandidatuppsats bygger på fem olika och relevanta teorier. LÄS MER
5. Betydelsen av employer branding i den industriella sektorn, ålder och kön för att behålla sina anställda: : En kvantitativ fallstudie
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Det övergripande syftet med denna studie var att undersöka betydelsen av ”employer branding” (det som på svenska kallas för arbetsgivarvarumärke) och ålder för medarbetares benägenhet att stanna kvar i en organisation (den engelska benämningen employee retention). Vidare ämnade studien att undersöka könsrelaterade skillnader när det gäller viljan att stanna kvar i en organisation. LÄS MER