Sökning: "unga kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden unga kunder.

  1. 1. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Jack Svanholm; [2023]
    Nyckelord :Reklam sociala medier; reklam e-post och sms; konsumenters attityder till reklam; word of mouth; klädindustrin; marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER

  2. 2. Faktorer som påverkar valet av unghästutbildare

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Lina Andersson Norén; Ylva Falkeström; Jonna Jansson; [2023]
    Nyckelord :häst; hästvälfärd; tjänster; unghästutbildning; frågesamtal;

    Sammanfattning : De ridhästar som föds upp i Sverige idag är mycket talangfulla. De har en stor kapacitet inom både gångarter och hoppning, är mycket känsliga, explosiva och reaktiva. Explosivare hästar har bidragit till att hästarna blivit svårare för mindre rutinerade personer att hantera och utbilda på ett säkert och korrekt sätt. LÄS MER

  3. 3. Människors förändrade boendepreferenser under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Nathalie Björk; Ninnie Kronvall; [2022]
    Nyckelord :Real estate; real estate business; pandemic; covid-19; housing preference; first-time buyers; housing market; Fastighetsmäklare; fastighetsmäklarbranschen; pandemin; covid-19; boendepreferenser; förstagångsköpare; bostadsmarknaden;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how people's housing preferences changed during the Corona Pandemic. To achieve the purpose of the study, three questions have been formulated: Have housing preferences changed for people during the pandemic in Northeast Scania? How did real estate agents experience the housing market and their customers' housing preferences? Did the pandemic cause greater concern for young adults on the housing market? To answer these questions, a qualitative method has been used in the form of semi-structured interviews with both customers and real estate agents in Northeast Scania. LÄS MER

  4. 4. Prostitutionen i Sverige under covid-19-pandemin : En kvalitativ intervjustudie med unga prostituerade

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Wilhelmina Torppa; [2022]
    Nyckelord :Prostitution; covid-19; ungdom;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur covid-19-pandemin har påverkat unga individers involvering inom prostitution i Sverige under åren 2020–2021. Då fenomenet har rapporterats att ha ökat under den angivna tidsperioden och där den tidigare forskningen uppvisade en kunskapslucka gällande unga personer inom prostitution i koppling till covid-19-pandemin, kom detta att utgöra studiens syfte där de unga prostituerades upplevelser och erfarenheter har undersökts genom en fenomenologisk metodansats. LÄS MER

  5. 5. Köpbeteende av energi- och funktionsdryck : Hur attityd och hälsorisker påverkar konsumtionen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hanna Blomstrand; Pernilla Sofia Lejdström; Mattias Johansson; [2021]
    Nyckelord :Attitudes; marketing; digital marketing; energy drink; functional beverage; health risks; awareness.; Attityder; marknadsföring; digital marknadsföring; energidryck; funktionsdryck; hälsorisker; medvetenhet.;

    Sammanfattning : Vår uppsats undersöker och behandlar digital marknadsföring, attityd och medvetenheten om de hälsorisker som är förenade med energi- och funktionsdrycksbranschen. Idag är konsumtionen av energi- och funktionsdryck omdiskuterad, i Sverige har flera företag aktivt valt att marknadsföra sina produkter som en funktionsdryck riktad till träning istället för den ”vanliga” energidrycken. LÄS MER