Sökning: "unga kunder"
Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden unga kunder.
1. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER
2. Faktorer som påverkar valet av unghästutbildare
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : De ridhästar som föds upp i Sverige idag är mycket talangfulla. De har en stor kapacitet inom både gångarter och hoppning, är mycket känsliga, explosiva och reaktiva. Explosivare hästar har bidragit till att hästarna blivit svårare för mindre rutinerade personer att hantera och utbilda på ett säkert och korrekt sätt. LÄS MER
3. Människors förändrade boendepreferenser under Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : This study aims to investigate how people's housing preferences changed during the Corona Pandemic. To achieve the purpose of the study, three questions have been formulated: Have housing preferences changed for people during the pandemic in Northeast Scania? How did real estate agents experience the housing market and their customers' housing preferences? Did the pandemic cause greater concern for young adults on the housing market? To answer these questions, a qualitative method has been used in the form of semi-structured interviews with both customers and real estate agents in Northeast Scania. LÄS MER
4. Prostitutionen i Sverige under covid-19-pandemin : En kvalitativ intervjustudie med unga prostituerade
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna studie har undersökt hur covid-19-pandemin har påverkat unga individers involvering inom prostitution i Sverige under åren 2020–2021. Då fenomenet har rapporterats att ha ökat under den angivna tidsperioden och där den tidigare forskningen uppvisade en kunskapslucka gällande unga personer inom prostitution i koppling till covid-19-pandemin, kom detta att utgöra studiens syfte där de unga prostituerades upplevelser och erfarenheter har undersökts genom en fenomenologisk metodansats. LÄS MER
5. Köpbeteende av energi- och funktionsdryck : Hur attityd och hälsorisker påverkar konsumtionen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Vår uppsats undersöker och behandlar digital marknadsföring, attityd och medvetenheten om de hälsorisker som är förenade med energi- och funktionsdrycksbranschen. Idag är konsumtionen av energi- och funktionsdryck omdiskuterad, i Sverige har flera företag aktivt valt att marknadsföra sina produkter som en funktionsdryck riktad till träning istället för den ”vanliga” energidrycken. LÄS MER